アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000085-0057.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:487.5 KB
|
Last updated |
:Aug 20, 2018 |
Downloads |
: 4791 |
Total downloads since Aug 20, 2018 : 4791
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
自己意識の類型化とアイデンティティ形成の関連 : 青年期の自己否定性に着目して
|
カナ |
ジコ イシキ ノ ルイケイカ ト アイデンティティ ケイセイ ノ カンレン : セイネンキ ノ ジコ ヒテイセイ ニ チャクモクシテ
|
ローマ字 |
Jiko ishiki no ruikeika to aidentiti keisei no kanren : seinenki no jiko hiteisei ni chakumokushite
|
|
別タイトル |
名前 |
Correlations between types of self-consciousness and identity formation : from the perspective of self-denial in adolescence
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
金子, 智昭
|
カナ |
カネコ, トモアキ
|
ローマ字 |
Kaneko, Tomoaki
|
所属 |
埼玉純真短期大学こども学科助教; 慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyūka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2018
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
85
|
年 |
2018
|
月 |
|
開始ページ |
57
|
終了ページ |
68
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The authors conducted an exploratory study on the multifaceted aspects of selfconsciousness in late adolescent youth and investigated correlations between selfconsciousness and self-denial in the process of identity formation. 460 university students (121 men and 339 women), participated in the investigation. Public and private self-consciousness, and private self-consciousness showed positive effect on all three identity indexes, whereas public self-consciousness displayed negative effect on current commitment by multiple regression analysis. Participants were classified into three groups through cluster analysis that identified them as possessing high, midlevel, and low self-consciousness. A chi-square test was conducted on each cluster and identity status. More, one-factor ANOVA was performed using self-denial as a dependent variable. The results indicated : (1) Students with high self-consciousness demonstrated elevated levels of self-denial. However, their sense of identity showed adequate formation and maturity. (2) Students with low self-consciousness exhibited lesser levels of self-denial, but their identity formation was delayed. Students with high self-denial might seem to be maladaptive. Nonetheless, when this abnegation is combined with greater than normal self-consciousness and the consciousness of conflicts and worries about the future, they might strongly desire to form an identity. On the other hand, students with low self-consciousness are highly satisfied with themselves, and their consequent avoidance of serious self-exploration might make them lose future perspective and orientation.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|