アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN0006957X-00000084-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
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:Feb 19, 2018 |
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: 1965 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
美的再帰性と伝統 : 『再帰的近代化』の再解釈をつうじて
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カナ |
ビテキ サイキセイ ト デントウ : 『サイキテキ キンダイカ』 ノ サイカイシャク オ ツウジテ
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ローマ字 |
Biteki saikisei to dento : "Saikiteki kindaika" no saikaishaku o tsujite
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別タイトル |
名前 |
Aesthetic reflexivity and tradition : a reinterpretation of Reflexive Modernization
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
牛膓, 政孝
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カナ |
ゴチョウ, マサタカ
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ローマ字 |
Gocho, Masataka
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所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻後期博士課程3年
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2017
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
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翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
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巻 |
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号 |
84
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年 |
2017
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月 |
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開始ページ |
1
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終了ページ |
14
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
This paper argues that Scott Lash's and Anthony Giddens's different views on reflexivity are based not on their views of aesthetic reflexivity but on their approach to tradition and communities. By following their discussions in Reflexive Modernization (1994), we immediately find it is difficult to bridge the gap between Lash and Giddens. We tend to think their opposition is whether reflexivity is aesthetic or not : Lash claims aesthetic reflexivity exists while Giddens holds the opposite view. At a first glance it seems Lash is only discussing about aesthetic reflexivity more than anything. In my view, however, Lash and Giddens have different views on tradition. In reflexive modernity or high modernity, Giddens introduces a dualism of tradition and modernity. Furthermore, he assumes actors and institutions becomes detraditionalized because they are "dis-embedded." As a result, modernization destroys tradition. On the other hand, Lash demands a retrieval of tradition and communities because he thinks tradition and communities are conditions of reflexivity. Lash's discussion on the concept of aesthetic reflexivity aims at 'anti-individualization', that is, the restoration of communities and tradition. We are able to distinguish between aesthetic reflexivity as deconstruction and as anti-individualization. In this paper, aesthetic reflexivity as anti-individualization is examined and how Lash's interests lie on tradition and communities is revealed.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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