アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000074-0055.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:547.6 KB
|
Last updated |
:Apr 10, 2013 |
Downloads |
: 4257 |
Total downloads since Apr 10, 2013 : 4257
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
柳田國男が前近代に見出した「感化の教育」 : 「前代教育」の特質を構造化する手がかりとして
|
カナ |
ヤナギタ クニオ ガ ゼンキンダイ ニ ミイダシタ 「カンカ ノ キョウイク」 : 「ゼンダイ キョウイク」 ノ トクシツ オ コウゾウカスル テガカリ ト シテ
|
ローマ字 |
Yanagita Kunio ga zenkindai ni miidashita "kanka no kyoiku" : "zendai kyoiku" no tokushitsu o kozokasuru tegakari to shite
|
|
別タイトル |
名前 |
The pre-modern educational influence of Yanagita Kunio : suggesting the structural characteristics of early modern education
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
渡部, 恭子
|
カナ |
ワタナベ, キョウコ
|
ローマ字 |
Watanabe, Kyoko
|
所属 |
慶應義塾大学社会学研究科教育学専攻博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2012
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
74
|
年 |
2012
|
月 |
|
開始ページ |
55
|
終了ページ |
67
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Folklorist Yanagita Kunio, considered the founder of Japanese folklore, left many documents in pedagogy and folklore suggesting methods for Japanese education in the early modern period. He accepted and advocated the value of early modern education, especially folk narratives, and criticized the tendency to deny the existence of early modern education because of the assumption that education began in the modern age.
Shoji Kazuaki, a pioneering researcher on Yanagita Kunio in Japanese pedagogy, has listed Yanagita's words regarding early modern education. We need to structure those words to identify the characteristics of early modern education. This paper focuses on the word "influence" and analyzes its position in Shoji's lists.
The study finds that, unlike the other words, "influence" reveals a weakness of early modern education because Yanagita was reluctant to use this word to describe it. However, he admitted this weakness and sought an advantage of early modern education not present in modern education.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|