アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000073-0015.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.2 MB
|
Last updated |
:Apr 10, 2013 |
Downloads |
: 1811 |
Total downloads since Apr 10, 2013 : 1811
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
文脈とマンガの表現形式が読み方略に与える影響
|
カナ |
ブンミャク ト マンガ ノ ヒョウゲン ケイシキ ガ ヨミ ホウリャク ニ アタエル エイキョウ
|
ローマ字 |
Bunmyaku to manga no hyogen keishiki ga yomi horyaku ni ataeru eikyo
|
|
別タイトル |
名前 |
The effect of contexts and expression styles of Manga on strategies used when reading Manga
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
玉田, 圭作
|
カナ |
タマダ, ケイサク
|
ローマ字 |
Tamada, Keisaku
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程3年
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2012
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
73
|
年 |
2012
|
月 |
|
開始ページ |
15
|
終了ページ |
28
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper examined the effect of contexts and expression styles of manga on two strategies used when reading manga; global-local and picture-language focus strategies. In the experiment, 37 university students were asked to read the manga for the purpose of learning (study instruction condition) or to read it as you usually do (daily life instruction condition). After they read either a style of manga which had much verbal description (verbal manga), or another style of manga which had much pictures as well as verbal description jointly (picture-verbal manga), they answered questions about their use of global-local and picture-language focus strategies. Then they proceeded to the other instruction condition and read the other expression style of manga, so every participant was assigned to both instruction conditions and expression styles of manga. Two-way ANOVA showed the main effects of contexts and expression styles of manga were significant on both strategies, whereas the interactions were not significant. It meant participants used the local and language focus strategy in study instruction condition while they used the global and picture focus strategy in daily life instruction condition, and they took the local and language focus strategy in verbal manga meanwhile the global and picture focus strategy in picture-verbal manga. This result suggested participants changed their reading strategies in different contexts and expression styles of manga flexibly.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|