アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000072-0109.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:419.9 KB
|
Last updated |
:Apr 10, 2013 |
Downloads |
: 2055 |
Total downloads since Apr 10, 2013 : 2055
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
宮崎県の旧制中学校と受験準備教育 : 宮崎中学校を事例として
|
カナ |
ミヤザキケン ノ キュウセイ チュウガッコウ ト ジュケン ジュンビ キョウイク : ミヤザキ チュウガッコウ オ ジレイ ト シテ
|
ローマ字 |
Miyazakiken no kyusei chugakko to juken junbi kyoiku : Miyazaki chugakko o jirei to shite
|
|
別タイトル |
名前 |
Middle school and the education for the entrance exam in Miyazaki prefecture : a case study on Miyazaki middle school
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
吉野, 剛弘
|
カナ |
ヨシノ, タケヒロ
|
ローマ字 |
Yoshino, Takehiro
|
所属 |
東京電機大学情報環境学部講師
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
72
|
年 |
2011
|
月 |
|
開始ページ |
109
|
終了ページ |
122
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This thesis clarifies how the education for the entrance exam to advanced schools developed in a local area focusing on the hoshu-ka (supplementary course) and Yobikyoiku-koshujo (preparatory school) founded in Miyazaki Middle School.
Students who go on to advanced schools from Miyazaki prefecture were considered fewer than those from neighboring prefectures. This was made an issue in the foundation of Yobi-kyoiku-koshujo. It was one of the solutions to the issue, however, it survived only for one year.
Hoshu-ka's curriculum contained English, mathematics, kokugo-oyobi-kanbun (Japanese and Chinese classics), physics, chemistry and natural history. And again, there was a discussion of adding history and geography to the hoshu-ka's curriculum in the Meiji era. But after 1922 subjects in the curriculum was decreased to three: English, mathematics and kokugo-oyobi-kanbun. Students couldn't pass the entrance exam because most advanced schools assigned in the entrance exam more than three subjects above mentioned.
Hoshu-ka in Miyazaki Middle School didn't respond sufficiently to the demand of the student who hoped for going on to an advanced school. Some students passed the entrance exam by withdrawing the hoshu-ka in Miyazaki Middle School and reentering other preparatory school in Tokyo etc.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|