慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AN0006957X-00000071-0001  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AN0006957X-00000071-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :416.8 KB
Last updated :Apr 10, 2013
Downloads : 1336

Total downloads since Apr 10, 2013 : 1336
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル アメリカ合衆国の学士課程教育におけるギリシャ・ローマ古典の読解 : ウィスコンシン大学ILSプログラムの創設から  
カナ アメリカ ガッシュウコク ノ ガクシ カテイ キョウイク ニ オケル ギリシャ・ローマ コテン ノ ドッカイ : ウィスコンシン ダイガク ILS プログラム ノ ソウセツ カラ  
ローマ字 Amerika gasshukoku no gakushi katei kyoiku ni okeru Girisha Roma koten no dokkai : Wisukonshin daigaku ILS puroguramu no sosetsu kara  
別タイトル
名前 Reading of classics in American undergraduate curriculum: the foundation and early years of integrated liberal studies at the University of Wisconsin  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 久原, みな子  
カナ クハラ, ミナコ  
ローマ字 Kuhara, Minako  
所属 University of Wisconsin-Madison, Department of Educational Policy Studies 博士課程  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院社会学研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究  
翻訳 Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies  
 
71  
2011  
 
開始ページ 1  
終了ページ 14  
ISSN
0912456X  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
From the late-nineteenth century to the 1960s, the reading of Greek and Roman classics in some form more or less constituted a "common core" of the general education program in American undergraduate curricula. The foundation of the Integrated Liberal Studies (ILS) at the University of Wisconsin in 1948 was one of such efforts to preserve the "common core," as well as a more integrated, meaningful sequence of learning that other American colleges also struggled for under the democratic and egalitarian pressure from increasingly diverse student bodies at that time. How did the seemingly elitist tradition of classical learning change or adapt to student demands for more practical and professional training? How did university educators utilize the reading of classics in their curriculum? What kind of classics did they think should be read and learned, and how? What was the purpose of the reading of classics for educators and students? This paper will attempt to answer these questions, first, by focusing on what the students in the ILS read and how they were expected to read in their curriculum, and second, by tracing the composition and the traits of the student body in the ILS. After experiencing the general education movement during the inter-war period and particularly in Wisconsin, the failure of "the Experimental College," the ILS Program again tried to create a milieu without an elitist connotation in which students could immerse themselves in the reading of Western canons including ancient Greek and Roman authors as a "common core" for realization of ideals of general education.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記
論文
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Apr 10, 2013 09:00:00  
作成日
Apr 10, 2013 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 社会学研究科 / 慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 / 71 (2011)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (387) 1st
2位 『疱瘡除』と『寿... (376)
3位 731部隊と細菌戦 ... (352)
4位 新自由主義に抗す... (338)
5位 物語に基づく反復... (273)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (723) 1st
2位 アセトアニリドの... (561)
3位 日本における美容... (445)
4位 学生の勉強方法に... (424)
5位 新参ファンと古参... (373)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース