アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000071-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:416.8 KB
|
Last updated |
:Apr 10, 2013 |
Downloads |
: 1336 |
Total downloads since Apr 10, 2013 : 1336
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
アメリカ合衆国の学士課程教育におけるギリシャ・ローマ古典の読解 : ウィスコンシン大学ILSプログラムの創設から
|
カナ |
アメリカ ガッシュウコク ノ ガクシ カテイ キョウイク ニ オケル ギリシャ・ローマ コテン ノ ドッカイ : ウィスコンシン ダイガク ILS プログラム ノ ソウセツ カラ
|
ローマ字 |
Amerika gasshukoku no gakushi katei kyoiku ni okeru Girisha Roma koten no dokkai : Wisukonshin daigaku ILS puroguramu no sosetsu kara
|
|
別タイトル |
名前 |
Reading of classics in American undergraduate curriculum: the foundation and early years of integrated liberal studies at the University of Wisconsin
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
久原, みな子
|
カナ |
クハラ, ミナコ
|
ローマ字 |
Kuhara, Minako
|
所属 |
University of Wisconsin-Madison, Department of Educational Policy Studies 博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
71
|
年 |
2011
|
月 |
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
14
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
From the late-nineteenth century to the 1960s, the reading of Greek and Roman classics in some form more or less constituted a "common core" of the general education program in American undergraduate curricula. The foundation of the Integrated Liberal Studies (ILS) at the University of Wisconsin in 1948 was one of such efforts to preserve the "common core," as well as a more integrated, meaningful sequence of learning that other American colleges also struggled for under the democratic and egalitarian pressure from increasingly diverse student bodies at that time. How did the seemingly elitist tradition of classical learning change or adapt to student demands for more practical and professional training? How did university educators utilize the reading of classics in their curriculum? What kind of classics did they think should be read and learned, and how? What was the purpose of the reading of classics for educators and students? This paper will attempt to answer these questions, first, by focusing on what the students in the ILS read and how they were expected to read in their curriculum, and second, by tracing the composition and the traits of the student body in the ILS. After experiencing the general education movement during the inter-war period and particularly in Wisconsin, the failure of "the Experimental College," the ILS Program again tried to create a milieu without an elitist connotation in which students could immerse themselves in the reading of Western canons including ancient Greek and Roman authors as a "common core" for realization of ideals of general education.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|