アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000065-0087.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.3 MB
|
Last updated |
:May 18, 2010 |
Downloads |
: 3948 |
Total downloads since May 18, 2010 : 3948
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
H・アーレントにおける「思考」概念 : 公共的生活における精神活動の意義に関する一考察
|
カナ |
H・アーレント ニ オケル 「シコウ」 ガイネン : コウキョウテキ セイカツ ニ オケル セイシン カツドウ ノ イギ ニ カンスル イチコウサツ
|
ローマ字 |
H Arento ni okeru shiko gainen : kokyoteki seikatsu ni okeru seishin katsudo no igi ni kansuru ichikosatsu
|
|
別タイトル |
名前 |
On Hannah Arendt's conception of "thinking"
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
朴, 順南
|
カナ |
|
ローマ字 |
Park, Sun-nam
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻後期博士課程
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2007
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
65
|
年 |
2007
|
月 |
|
開始ページ |
87
|
終了ページ |
101
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The purpose of this paper is to consider a meaning of conception of "thinking" in Hannah Arendt's philosophy, especially an implication for the aim of civic education. ln education children are primary identified with some culture or social form, but today, in furiously changing world, it is also demanded that children should acquire competence for thinking by oneself and creating some thing new not only inscience and technology but in human affairs. How can we form such a being well ? In this paper, through considering Arendt's inquiry into human's "thinking" activity, I will attempt to suggest how the activity of "thinking" goes beyond anything given. Arendt's inquiry into "thinking" activity is mainly found in "The lifeof the mind", which has written in her later years. But l think already since 1950's Arendt has wamed seriously about the characteristic of the modern age, "thoughtlessness". On the one hand, Arendt attacked the thinking activity of philosophers as the "contemplation", but, on the other hand, she claimed that thinking activity should be taken back to everyone's task. In this paper l would like to clarify what the different conditions of two thinking activities are and how such conditions would be ensured in modern society.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Feb 4, 2014 | | フリーキーワード, 別タイトル, 著者 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|