アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000065-0069.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.7 MB
|
Last updated |
:May 18, 2010 |
Downloads |
: 2758 |
Total downloads since May 18, 2010 : 2758
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
「家庭教育」の普及プロセスにおける家族と小学校 : 1920-1930年代の神奈川県下の事例から
|
カナ |
「カテイ キョウイク」 ノ フキュウ プロセス ニ オケル カゾク ト ショウガッコウ : 1920-1930ネンダイ ノ カナガワ ケンカ ノ ジレイ カラ
|
ローマ字 |
"Katei kyoiku" no fukyu purosesu ni okeru kazoku to shogakko : 1920-1930nendai no Kanagawa kenka no jirei kara
|
|
別タイトル |
名前 |
Families and elementary schools in the popularization of education by "Katei" : case study on the 1920-1930s in Kanagawa Prefecture
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
青山, 桂子
|
カナ |
アオヤマ, ケイコ
|
ローマ字 |
Aoyama, Keiko
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科教育学専攻修士課程修了
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2007
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
65
|
年 |
2007
|
月 |
|
開始ページ |
69
|
終了ページ |
86
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
"Modern family" in Japan is referred to as "katei" (home), substantialized by thenew middle-class in cities during the Taisho Era. Within "katei," children were subject to protection and education. Previous studies suggest that "katei" to spread to other classes through the awareness of families in the new middle class and governmental policies, forming the basis of how typical families today consider the issues of education. This paper was aimed to study the process of how the concept of education by "katei" came to be accepted in rural villages. I have studied the relationship between families and elementary schools in Kanagawa Prefecture during the late Taisho Era and early Showa Era. Practice of teachers in Kanagawa were based on a mix of two views towards "katei" as target of enlightenment, and for the purpose of encouraging attention to children. Social situations caused changes in teachers' perception. Meanwhile, these cases also suggest that there were potentials for cooperation between families and schools at that time.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|