アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN0006957X-00000063-0049.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.2 MB
|
Last updated |
:Jun 15, 2010 |
Downloads |
: 3721 |
Total downloads since Jun 15, 2010 : 3721
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
現代大学生の「まじめ」観に関する考察 : 「家庭での生活態度」をもとにした実証的分析
|
カナ |
ゲンダイ ダイガクセイ ノ 「マジメ」カン ニ カンスル コウサツ : 「カテイ デノ セイカツ タイド」 オ モト ニ シタ ジッショウテキ ブンセキ
|
ローマ字 |
Gendai daigakusei no "majime"kan ni kansuru kosatsu : "katei de no seikatsu taido" o moto ni shita jisshoteki bunseki
|
|
別タイトル |
名前 |
The consideration about a sense of "majime" in contemporary college students: substantial analysis based on the items of "modus vivendi at home"
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
小澤, 昌之
|
カナ |
オザワ, マサユキ
|
ローマ字 |
Ozawa, Masayuki
|
所属 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科社会学専攻(教育社会学)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学大学院社会学研究科
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン シャカイガク ケンキュウカ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku daigakuin shakaigaku kenkyuka
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2006
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶応義塾大学大学院社会学研究科紀要 : 社会学心理学教育学 : 人間と社会の探究
|
翻訳 |
Studies in sociology, psychology and education : inquiries into humans and societies
|
巻 |
|
号 |
63
|
年 |
2006
|
月 |
|
開始ページ |
49
|
終了ページ |
62
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
For a college student in hope of the acquisition of a teaching certificate, I consider that they take an action strategy based on a sense of "Majime (seriousness)" by analyzing an item about "modus vivendi at home," which made from the degree of a commitment to home. According to the result, college students who replied this questionnaire were a tendency to have the strong ties between influence of family life and adaptation to a schoo. Although, answer distribution in them dispersed in an item to ask studies=position achievement intention, this result might imply that "consummatory of school" intention had an influence on outlook on "Majime" of them. Therefore, this research appeared that they promoted adaptation to a school by changing studies=position achievement intention.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Jan 19, 2012 | | フリーキーワード を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|