慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AA12810295-20170331-0051  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AA12810295-20170331-0051.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.4 MB
Last updated :Mar 13, 2018
Downloads : 696

Total downloads since Mar 13, 2018 : 696
 
Release Date
 
Title
Title 『世說新語』の劉孝標注にみえる史部の引用書と通行本との比較硏究  
Kana 『セセツ シンゴ』 ノ リュウ コウヒョウ チュウ ニ ミエル シブ ノ インヨウショ ト ツウコウボン トノ ヒカク ケンキュウ  
Romanization "Sesetsu shingo" no Ryu Kohyo chu ni mieru shibu no inyosho to tsukobon tono hikaku kenkyu  
Other Title
Title A comparative study between the books of Zi Bu (子部) cited in Liu Xiaobiao's (劉孝標) annotation of Shi shuo xin yu (世説新語) and the existing text  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 福田, 文彬  
Kana フクダ, フミアキ  
Romanization Fukuda, Fumiaki  
Affiliation 慶應義塾大学大学院文学研究科後期博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾中国文学会  
Kana ケイオウ ギジュク チュウゴク ブンガクカイ  
Romanization Keio gijuku Chugoku bungakukai  
Date
Issued (from:yyyy) 2017  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 慶應義塾中国文学会報  
Name (Translated) Bulletin of The Keio Sinological Society  
Volume  
Issue 1  
Year 2017  
Month  
Start page 51  
End page 67  
ISSN
24328936  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
一, はじめに
二, 劉孝標注にみえる史部の引用書
三, 劉孝標注と通行本との比較・考察
四, おわりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Departmental Bulletin Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Mar 13, 2018 09:57:38  
Creation date
Mar 13, 2018 09:57:38  
Registerd by
mediacenter
 
History
Mar 13, 2018    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Faculty of Letters / Bulletin of The Keio Sinological Society / 1 (2017)
 
Related to