慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AA12362999-20110000-0001  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AA12362999-20110000-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :457.3 KB
Last updated :Jun 28, 2012
Downloads : 3671

Total downloads since Jun 28, 2012 : 3671
 
Release Date
 
Title
Title なぜライプニッツにおいて力の概念が問題となるのか : 物体と運動の現象性についての一考察  
Kana ナゼ ライプニッツ ニ オイテ チカラ ノ ガイネン ガ モンダイ ト ナル ノカ : ブッタイ ト ウンドウ ノ ゲンショウセイ ニ ツイテ ノ イチ コウサツ  
Romanization Naze Raipunittsu ni oite chikara no gainen ga mondai to naru noka : buttai to undo no genshosei ni tsuite no ichi kosatsu  
Other Title
Title Why the concept of the force pops up in Leibniz's philosophy: A brief thought on the phenomena of the body and the motion  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 今野, 諒子  
Kana コンノ, リョウコ  
Romanization Konno, Ryoko  
Affiliation 慶應義塾大学大学院文学研究科博士課程  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学倫理学研究会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク リンリガク ケンキュウジョ  
Romanization Keio gijuku daigaku rinrigaku kenkyukai  
Date
Issued (from:yyyy) 2010  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name エティカ  
Name (Translated) Ethica  
Volume 4  
Issue  
Year 2011  
Month  
Start page 1  
End page 18  
ISSN
18830528  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
はじめに
1 : 一性と存在
1−1 : 集合の事例
1−2 : 寄せ集めとしての物体
1-3 : 物体の一性
2 : 力の概念
3 : 現象
3-1 : 物体の現象性
3-2 : 運動の現象性
3-3 : 現象の意義
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Jun 27, 2012 09:00:00  
Creation date
Jun 27, 2012 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Letters / Ethica / 4 (2011)
 
Related to