アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20230000-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:843.8 KB
|
Last updated |
:Nov 14, 2024 |
Downloads |
: 77 |
Total downloads since Nov 14, 2024 : 77
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
中国語の「三音節語」をどう教えるか : 語彙論に基づく提言を中心に
|
カナ |
チュウゴクゴ ノ「サンオンセツゴ」オ ドウ オシエルカ : ゴイロン ニ モトズク テイゲン オ チュウシン ニ
|
ローマ字 |
Chūgokugo no "san'onsetsugo" o dō oshieruka : goiron ni motozuku teigen o chūshin ni
|
|
別タイトル |
名前 |
Chinese vocabulary teaching based on three-syllable words : focusing on considerations from lexicology
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
浅野, 雅樹
 |
カナ |
アサノ, マサキ
|
ローマ字 |
Asano, Masaki
|
所属 |
慶應義塾大学文学部教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2024
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
20
|
号 |
|
年 |
2023
|
月 |
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
21
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In this study, we examine Three-syllable words that are taught as vocabulary in modern Chinese from the perspective of vocabulary instruction toward learners who are chiefly native speakers of Japanese. First, we will investigate how Three-syllable words are introduced and presented in textbooks and learning dictionaries. We then conduct a consideration and analysis in accordance with our research objective of overall innovation and improvement of vocabulary instruction toward learners, from the viewpoint of application of contents of learning mainly within the field of lexicology. In addition, we cite examples of specific Three-syllable Chinese words that are likely to be taught as vocabulary, determine what vocabulary information will be beneficial to learners, and describe our establishment of an effective instruction method for Three-syllable Chinese words.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|