アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20210000-0067.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:2.9 MB
|
Last updated |
:Oct 3, 2022 |
Downloads |
: 350 |
Total downloads since Oct 3, 2022 : 350
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
外国語教育における「資質・能力」からパフォーマンス課題および評価を考える : 文部科学省委託事業「教員養成機関等との連携による専門人材育成・確保事業」研究成果報告
|
カナ |
ガイコクゴ キョウイク ニ オケル「シシツ・ノウリョク」カラ パフォーマンス カダイ オヨビ ヒョウカ オ カンガエル : モンブ カガクショウ イタク ジギョウ「キョウイン ヨウセイ キカン トウ トノ レンケイ ニ ヨル センモン ジンザイ イクセイ・カクホ ジギョウ」ケンキュウ セイカ ホウコク
|
ローマ字 |
Gaikokugo kyōiku ni okeru "shishitsu nōryoku" kara pafōmansu kadai oyobi hyōka o kangaeru : monbu kagakushō itaku jigyō "Kyōin yōsei kikan tō tono renkei ni yoru senmon jinzai ikusei kakuho jigyō" kenkyū seika hōkoku
|
|
別タイトル |
名前 |
Research on performance-based-assessment from the perspective of "the three competencies" in foreign language education : a report on the "Project for developing and securing professional human resources in collaboration with teacher training institutions" commissioned by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology.
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
縣, 由衣子
|
カナ |
アガタ, ユイコ
|
ローマ字 |
Agata, Yuiko
|
所属 |
慶應義塾大学文学部講師 (非常勤); 慶應義塾大学外国語教育研究センター講師 (非常勤); 慶應義塾大学外国語教育研究センター助教 (有期) 2021年度迄
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2022
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
18
|
号 |
|
年 |
2021
|
月 |
|
開始ページ |
67
|
終了ページ |
90
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This practical report presents the results of the AY-2021 Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology-commissioned project, "Project for developing and securing professional human resources in collaboration with teacher training institutions (Foreign Language Education Project to Foster the Competencies Required in a Globalized Society)" which was undertaken with the Keio Research Center for Foreign Language Education. In this project, faculty members from Keio University, in collaboration with high-school teachers in Tokyo and Kanagawa Prefecture, examined how to form and implement Performance-Based-Assessment lesson plans with regard to foreign language education other than English.
This research focuses on the new AY-2022 Course of Study for high schools, and examines how Performance-Based-Assessment was employed in foreign language education in these high schools, especially from the viewpoint of the three Competencies and the Criterion Referenced Evaluation. This year's research included development of lesson plans and teaching practices in Korean, Spanish, Chinese, German, and French. Two workshops were held for the purpose of teacher training based on the research results that have been obtained so far.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|