アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20200000-0155.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.5 MB
|
Last updated |
:Sep 29, 2023 |
Downloads |
: 495 |
Total downloads since Sep 29, 2023 : 495
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
コロナ危機における中国語オンライン授業の挑戦 : Moodleと身近なSNSを活用して実現した双方向性ある授業
|
カナ |
コロナ キキ ニ オケル チュウゴクゴ オンライン ジュギョウ ノ チョウセン : Moodle ト ミジカナ SNS オ カツヨウシテ ジツゲンシタ ソウホウコウセイ アル ジュギョウ
|
ローマ字 |
Korona kiki ni okeru Chūgokugo onrain jugyō no chōsen : Moodle to mijikana SNS o katsuyōshite jitsugenshita sōhōkōsei aru jugyō
|
|
別タイトル |
名前 |
Challenges in conducting an online Chinese language course during COVID : using Moodle and familiar social network sites to create interactive classes
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
石野, 一晴
|
カナ |
イシノ, カズハル
|
ローマ字 |
Ishino, Kazuharu
|
所属 |
慶應義塾大学法学部・商学部講師 (非常勤) 2020年度迄; 清泉女子大学文学部文化史学科准教授
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
17
|
号 |
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
155
|
終了ページ |
174
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This paper describes an online course for elementary and intermediate Chinese learners that I conducted as a part-time instructor in 2020. Because of the special circumstances of the coronavirus disease pandemic, I developed a low-cost interactive course through bricolage of learning management systems and social network sites familiar to students. Specifically, the majority of the teaching materials were presented on the Moodle platform, and anonymous questions were accepted from students via Google Form, which were then answered for all students using the Open Chat function of LINE. In addition, for some classes, Zoom was effectively used to conduct one-on-one oral exams with students, and the breakout room function was used to allow students who tended to be isolated to interact with each other. In order to keep this system running for a year, I had to work from early morning to late at night every day, which may not be a sustainable method. However, a part-time lecturer like myself, who could not invest money in equipment or get help from teaching assistants, was able to make the best use of limited resources to continue the students' learning and greatly contribute to the improvement of their Chinese language skills during the pandemic.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
Oct 25, 2021 | | インデックス を変更 |
Sep 29, 2023 | | 著者 所属 を変更 |
|
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|