慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20200000-0059  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20200000-0059.pdf
Type :application/pdf Download
Size :1.1 MB
Last updated :Oct 25, 2021
Downloads : 313

Total downloads since Oct 25, 2021 : 313
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル ドイツ語で行なわれるレッスン会話の構造と教授者-学生間における質問発話に見られる特徴  
カナ ドイツゴ デ オコナワレル レッスン カイワ ノ コウゾウ ト キョウジュシャ-ガクセイカン ニ オケル シツモン ハツワ ニ ミラレル トクチョウ  
ローマ字 Doitsugo de okonawareru ressun kaiwa no kōzō to kyōjusha-gakuseikan ni okeru shitsumon hatsuwa ni mirareru tokuchō  
別タイトル
名前 An analysis of the structure of violin lesson conversations in German  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 牛山, さおり  
カナ ウシヤマ, サオリ  
ローマ字 Ushiyama, Saori  
所属 慶應義塾大学外国語教育研究センター兼任研究員  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā  
日付
出版年(from:yyyy) 2021  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
17  
 
2020  
 
開始ページ 59  
終了ページ 76  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In this case study, the structure of conversations during violin lessons between a native German professor and a Japanese graduate student was explored. The teacher-student interrogative conversations were analyzed by examining the transcriptions of the audio recordings of the lessons.
The results revealed the presence of abstract questions that explored the student's expressive intentions. Some of the utterances were based on impressions from listening to the student's performances and asking the student about expressive intentions. The student attempted to verbalize abstract details, such as the pitch and timbre. When the student was unable to understand the teacher's question or intentions, multi-layered conversations were observed. It is imperative to address misunderstandings.
It is important for students to become aware of the importance of language in understanding music and to verbalize such in their mother tongue. This will allow them to express the interpretation of sounds in various languages, thus helping them to understand and behave appropriately in a different culture such as instrumental lessons in German. It is hoped that the findings of this study will be employed as part of future teaching methods.
 
目次

 
キーワード
ドイツ語  

器楽レッスン  

会話分析  

質問発話  

異文化理解  
NDC
 
注記
研究論文
 
言語
日本語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 25, 2021 09:22:28  
作成日
Oct 25, 2021 09:22:28  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Oct 25, 2021    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 17 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (432) 1st
2位 新自由主義に抗す... (372)
3位 Genotype-phenoty... (248)
4位 出生率及び教育投... (246)
5位 『疱瘡除』と『寿... (214)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (635) 1st
2位 アセトアニリドの... (612)
3位 Genotype-phenoty... (487)
4位 新参ファンと古参... (388)
5位 学生の勉強方法に... (377)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース