アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20200000-0059.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:1.1 MB
|
Last updated |
:Oct 25, 2021 |
Downloads |
: 313 |
Total downloads since Oct 25, 2021 : 313
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
ドイツ語で行なわれるレッスン会話の構造と教授者-学生間における質問発話に見られる特徴
|
カナ |
ドイツゴ デ オコナワレル レッスン カイワ ノ コウゾウ ト キョウジュシャ-ガクセイカン ニ オケル シツモン ハツワ ニ ミラレル トクチョウ
|
ローマ字 |
Doitsugo de okonawareru ressun kaiwa no kōzō to kyōjusha-gakuseikan ni okeru shitsumon hatsuwa ni mirareru tokuchō
|
|
別タイトル |
名前 |
An analysis of the structure of violin lesson conversations in German
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
牛山, さおり
|
カナ |
ウシヤマ, サオリ
|
ローマ字 |
Ushiyama, Saori
|
所属 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター兼任研究員
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
17
|
号 |
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
59
|
終了ページ |
76
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In this case study, the structure of conversations during violin lessons between a native German professor and a Japanese graduate student was explored. The teacher-student interrogative conversations were analyzed by examining the transcriptions of the audio recordings of the lessons.
The results revealed the presence of abstract questions that explored the student's expressive intentions. Some of the utterances were based on impressions from listening to the student's performances and asking the student about expressive intentions. The student attempted to verbalize abstract details, such as the pitch and timbre. When the student was unable to understand the teacher's question or intentions, multi-layered conversations were observed. It is imperative to address misunderstandings.
It is important for students to become aware of the importance of language in understanding music and to verbalize such in their mother tongue. This will allow them to express the interpretation of sounds in various languages, thus helping them to understand and behave appropriately in a different culture such as instrumental lessons in German. It is hoped that the findings of this study will be employed as part of future teaching methods.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|