アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20200000-0019.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:980.2 KB
|
Last updated |
:Oct 25, 2021 |
Downloads |
: 123 |
Total downloads since Oct 25, 2021 : 123
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Análisis de los actos de habla en las actividades de manuales japoneses de español como lengua extranjera de nivel inicial
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
日本で出版された外国語としてのスペイン語指導用教科書における言語行為の分析 (A1/A2レベル)
|
カナ |
ニホン デ シュッパンサレタ ガイコクゴ ト シテ ノ スペインゴ シドウヨウ キョウカショ ニ オケル ゲンゴ コウイ ノ ブンセキ (A1/A2レベル)
|
ローマ字 |
Nihon de shuppansareta gaikokugo to shite no Supeingo shidōyō kyōkasho ni okeru gengo kōi no bunseki (A1/A2 reberu)
|
|
著者 |
名前 |
García Bernal, Carmen
|
カナ |
ガルシア ベルナル, カルメン
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学総合政策学部講師 (非常勤); 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部講師 (非常勤)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2021
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
17
|
号 |
|
年 |
2020
|
月 |
|
開始ページ |
19
|
終了ページ |
39
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
In order to achieve communicative efficiency and adequacy, students should master not only a series of linguistics elements, but also cultural and social components. The aim of this study is to analyze the degree of occurrence of five speech acts, considered basic unit of linguistic communication, in three Spanish textbooks as a second language. The textbooks show their intention to integrate grammar and communication contents, focusing on the development of linguistic and communicative competence. In order to see whether the textbooks follow a pragmatic approach or not, the study consisted of analysing the occurrence of five functions of language representing five speech acts; as well as the kind of activities and didactic sequences that were carried out. The cultural component was also considered, whether it was integrated with the linguistic and communication objectives, or just offering general topics. The conclusion suggests that only one textbook presents didactic sequences that allow an appropriate learning of some of the speech acts, offering a valuable support to language teachers in their effort to take to the classroom a more pragmatic approach to language teaching.
|
|
目次 |
|
キーワード |
Spanish textbooks as a second language
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|