慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20200000-0019  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20200000-0019.pdf
Type :application/pdf Download
Size :980.2 KB
Last updated :Oct 25, 2021
Downloads : 123

Total downloads since Oct 25, 2021 : 123
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Análisis de los actos de habla en las actividades de manuales japoneses de español como lengua extranjera de nivel inicial  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 日本で出版された外国語としてのスペイン語指導用教科書における言語行為の分析 (A1/A2レベル)  
カナ ニホン デ シュッパンサレタ ガイコクゴ ト シテ ノ スペインゴ シドウヨウ キョウカショ ニ オケル ゲンゴ コウイ ノ ブンセキ (A1/A2レベル)  
ローマ字 Nihon de shuppansareta gaikokugo to shite no Supeingo shidōyō kyōkasho ni okeru gengo kōi no bunseki (A1/A2 reberu)  
著者
名前 García Bernal, Carmen  
カナ ガルシア ベルナル, カルメン  
ローマ字  
所属 慶應義塾大学総合政策学部講師 (非常勤); 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部講師 (非常勤)  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keiō gijuku daigaku gaikokugo kyōiku kenkyū sentā  
日付
出版年(from:yyyy) 2021  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
17  
 
2020  
 
開始ページ 19  
終了ページ 39  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In order to achieve communicative efficiency and adequacy, students should master not only a series of linguistics elements, but also cultural and social components. The aim of this study is to analyze the degree of occurrence of five speech acts, considered basic unit of linguistic communication, in three Spanish textbooks as a second language. The textbooks show their intention to integrate grammar and communication contents, focusing on the development of linguistic and communicative competence. In order to see whether the textbooks follow a pragmatic approach or not, the study consisted of analysing the occurrence of five functions of language representing five speech acts; as well as the kind of activities and didactic sequences that were carried out. The cultural component was also considered, whether it was integrated with the linguistic and communication objectives, or just offering general topics. The conclusion suggests that only one textbook presents didactic sequences that allow an appropriate learning of some of the speech acts, offering a valuable support to language teachers in their effort to take to the classroom a more pragmatic approach to language teaching.
 
目次

 
キーワード
pragmatics  

speech acts  

Spanish textbooks as a second language  

types of activities  

culture  

語用論  

言語行為  

第二言語としてのスペイン語教科書  

アクティビティの種類  

文化  
NDC
 
注記
研究論文
 
言語
スぺイン語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 25, 2021 09:22:28  
作成日
Oct 25, 2021 09:22:28  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Oct 25, 2021    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 17 (2020)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 731部隊と細菌戦 ... (432) 1st
2位 新自由主義に抗す... (372)
3位 Genotype-phenoty... (248)
4位 出生率及び教育投... (246)
5位 『疱瘡除』と『寿... (214)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (635) 1st
2位 アセトアニリドの... (612)
3位 Genotype-phenoty... (487)
4位 新参ファンと古参... (388)
5位 学生の勉強方法に... (377)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース