慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20170000-0001  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20170000-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :678.9 KB
Last updated :Mar 22, 2018
Downloads : 553

Total downloads since Mar 22, 2018 : 553
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Die Auswirkung der Mehrsprachigkeit auf allgemeine kognitive Entwicklungen bei jungen Menschen  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 若年層における多言語使用の一般認知機能への影響  
カナ ジャクネンソウ ニ オケル タゲンゴ シヨウ ノ イッパン ニンチ キノウ エノ エイキョウ  
ローマ字 Jakunenso ni okeru tagengo shiyo no ippan ninchi kino eno eikyo  
著者
名前 矢田部, 清美  
カナ ヤタベ, キヨミ  
ローマ字 Yatabe, Kiyomi  
所属 慶應義塾大学外国語教育研究センター助教; 慶應義塾大学経済学部講師(非常勤)  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta  
日付
出版年(from:yyyy) 2017  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
14  
 
2017  
 
開始ページ 1  
終了ページ 25  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The present study examines the effect of multilingualism on the development of non-linguistic general cognitive functions. The research focuses particularly on the following two questions : whether multilingual individuals' acquisition of a new language can affect the development of their general cognitive capacities and whether the timing of their acquisition of a second language can affect the development of the general cognitive functions that they utilize in acquiring a new language. To answer these questions, an experiment was conducted in which 78 novice learners of German were administered German language achievement tests and general cognitive tests before and after they engaged in a 13-week-long college German course. The results of the experiment indicate a positive correlation between learners' scores on the language achievement test and their scores on the general cognitive test. Furthermore, the correlation is stronger in individuals who had studied not only English but also one other language prior to the German course. It was additionally found that individuals who began learning a second language later in their lives tended to receive higher score on the general cognitive test that they completed after the course. The paper concludes by discussing possible interpretations of the experiment and potential orientations for future research.
 
目次

 
キーワード
多言語使用  

発達  

外国語学習  

認知機能  

言語教育  
NDC
 
注記
研究論文
 
言語
ドイツ語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 22, 2018 14:36:31  
作成日
Mar 22, 2018 14:36:31  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Mar 22, 2018    インデックス を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 14 (2017)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 『疱瘡除』と『寿... (384) 1st
2位 731部隊と細菌戦 ... (362)
3位 新自由主義に抗す... (339)
4位 出生率及び教育投... (324)
5位 物語に基づく反復... (290)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (724) 1st
2位 アセトアニリドの... (568)
3位 日本における美容... (436)
4位 学生の勉強方法に... (417)
5位 新参ファンと古参... (342)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース