アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20170000-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:678.9 KB
|
Last updated |
:Mar 22, 2018 |
Downloads |
: 553 |
Total downloads since Mar 22, 2018 : 553
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Die Auswirkung der Mehrsprachigkeit auf allgemeine kognitive Entwicklungen bei jungen Menschen
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
若年層における多言語使用の一般認知機能への影響
|
カナ |
ジャクネンソウ ニ オケル タゲンゴ シヨウ ノ イッパン ニンチ キノウ エノ エイキョウ
|
ローマ字 |
Jakunenso ni okeru tagengo shiyo no ippan ninchi kino eno eikyo
|
|
著者 |
名前 |
矢田部, 清美
|
カナ |
ヤタベ, キヨミ
|
ローマ字 |
Yatabe, Kiyomi
|
所属 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター助教; 慶應義塾大学経済学部講師(非常勤)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2017
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
14
|
号 |
|
年 |
2017
|
月 |
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
25
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The present study examines the effect of multilingualism on the development of non-linguistic general cognitive functions. The research focuses particularly on the following two questions : whether multilingual individuals' acquisition of a new language can affect the development of their general cognitive capacities and whether the timing of their acquisition of a second language can affect the development of the general cognitive functions that they utilize in acquiring a new language. To answer these questions, an experiment was conducted in which 78 novice learners of German were administered German language achievement tests and general cognitive tests before and after they engaged in a 13-week-long college German course. The results of the experiment indicate a positive correlation between learners' scores on the language achievement test and their scores on the general cognitive test. Furthermore, the correlation is stronger in individuals who had studied not only English but also one other language prior to the German course. It was additionally found that individuals who began learning a second language later in their lives tended to receive higher score on the general cognitive test that they completed after the course. The paper concludes by discussing possible interpretations of the experiment and potential orientations for future research.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|