アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20160000-0043.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:483.7 KB
|
Last updated |
:Mar 13, 2017 |
Downloads |
: 498 |
Total downloads since Mar 13, 2017 : 498
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Aproximación A Un Curso De Escritura Creativa
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
創作文教室へのアプローチ
|
カナ |
ソウサクブン キョウシツ エノ アプローチ
|
ローマ字 |
Sosakubun kyoshitsu eno apurochi
|
|
著者 |
名前 |
Prieto Muñoz, Beatriz
|
カナ |
プリエト ムニョス, ベアトリス
|
ローマ字 |
|
所属 |
慶應義塾大学商学部・総合政策学部講師(非常勤)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
13
|
号 |
|
年 |
2016
|
月 |
|
開始ページ |
43
|
終了ページ |
63
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
When students hear the phrase "writing class", they usually anticipate boring classes with a great deal of solitary work. It is possible, however, to have fun and communicative "writing classes" that are much more in tune with the new educational times.
Based on relevant theoretical approaches about writing and creativity -and also taking into account the questionnaires that students filled out before the beginning of the course regarding their own interests- pupils exchange ideas, participate together in the creative process, and then share the final results in a personal blog that shows their work on both group and individual levels.
An evaluation system where students have to find and correct their own mistakes on their own is also applied, making the learning process much more meaningful.
In this article, therefore, we will analyze the creation process of a Creative Writing course in each of its stages : theory, class development and conclusion. The most popular activities will be shared as will the evaluation method and the technological tools that this relies on. Additionally, we will present the results of the final questionnaire, along with students' opinions about the course.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|