慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20160000-0043  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20160000-0043.pdf
Type :application/pdf Download
Size :483.7 KB
Last updated :Mar 13, 2017
Downloads : 498

Total downloads since Mar 13, 2017 : 498
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Aproximación A Un Curso De Escritura Creativa  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 創作文教室へのアプローチ  
カナ ソウサクブン キョウシツ エノ アプローチ  
ローマ字 Sosakubun kyoshitsu eno apurochi  
著者
名前 Prieto Muñoz, Beatriz  
カナ プリエト ムニョス, ベアトリス  
ローマ字  
所属 慶應義塾大学商学部・総合政策学部講師(非常勤)  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta  
日付
出版年(from:yyyy) 2016  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
13  
 
2016  
 
開始ページ 43  
終了ページ 63  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
When students hear the phrase "writing class", they usually anticipate boring classes with a great deal of solitary work. It is possible, however, to have fun and communicative "writing classes" that are much more in tune with the new educational times.
Based on relevant theoretical approaches about writing and creativity -and also taking into account the questionnaires that students filled out before the beginning of the course regarding their own interests- pupils exchange ideas, participate together in the creative process, and then share the final results in a personal blog that shows their work on both group and individual levels.
An evaluation system where students have to find and correct their own mistakes on their own is also applied, making the learning process much more meaningful.
In this article, therefore, we will analyze the creation process of a Creative Writing course in each of its stages : theory, class development and conclusion. The most popular activities will be shared as will the evaluation method and the technological tools that this relies on. Additionally, we will present the results of the final questionnaire, along with students' opinions about the course.
 
目次

 
キーワード
Writing  

creativity  

activities  

groups  

fun  

クリエイティブ  

書く  

アクティビティ  

グループ  

楽しい  
NDC
 
注記
調査・実践報告
 
言語
スぺイン語  

英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 13, 2017 09:14:45  
作成日
Mar 13, 2017 09:14:45  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 13 (2016)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (387) 1st
2位 『疱瘡除』と『寿... (376)
3位 731部隊と細菌戦 ... (352)
4位 新自由主義に抗す... (338)
5位 物語に基づく反復... (273)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (723) 1st
2位 アセトアニリドの... (561)
3位 日本における美容... (445)
4位 学生の勉強方法に... (424)
5位 新参ファンと古参... (373)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース