アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20160000-0021.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:683.1 KB
|
Last updated |
:Jul 26, 2019 |
Downloads |
: 472 |
Total downloads since Jul 26, 2019 : 472
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Difficulty levels of English /r/ and /l/ for Japanese learners : an acoustic analysis
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
日本人英語学習者にとっての英語/r/と/l/の困難度 : 音響分析による
|
カナ |
ニホンジン エイゴ ガクシュウシャ ニ トッテ ノ エイゴ /r/ ト /l/ ノ コンナンド : オンキョウ ブンセキ ニ ヨル
|
ローマ字 |
Nihonjin eigo gakushusha ni totte no eigo /r/ to /l/ no konnando : onkyo bunseki ni yoru
|
|
著者 |
名前 |
北川, 彩
|
カナ |
キタガワ, アヤ
|
ローマ字 |
Kitagawa, Aya
|
所属 |
慶應義塾高等学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
13
|
号 |
|
年 |
2016
|
月 |
|
開始ページ |
21
|
終了ページ |
42
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
The present study aimed to examine phonetic and phonological learning with a specific focus on production of /r/ and /l/ and to identify the difficulty level of these approximants by defining /r/ and /l/ as easy, learnable or difficult items for Japanese learners of English. Acoustic analyses were conducted, where the third formant was measured for /r/ and /l/. The variables obtained from the analyses were submitted to three statistical tests, a cluster analysis, a multivariate analysis of variance and a discriminant analysis. The results showed that both approximants were difficult for Japanese learners to learn to produce. Despite the difficulty in learning them, it was also found that there was an individual preference about which approximant was learned faster. Some Japanese learners of English were learning /r/ faster than /l/ whereas others were learning /l/ faster than /r/. Further studies will be required to explore what creates these individual differences, and how positively the preference for learning /r/ or /l/ can affect the learning of both approximants.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|