慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20160000-0021  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20160000-0021.pdf
Type :application/pdf Download
Size :683.1 KB
Last updated :Jul 26, 2019
Downloads : 472

Total downloads since Jul 26, 2019 : 472
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Difficulty levels of English /r/ and /l/ for Japanese learners : an acoustic analysis  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 日本人英語学習者にとっての英語/r/と/l/の困難度 : 音響分析による  
カナ ニホンジン エイゴ ガクシュウシャ ニ トッテ ノ エイゴ /r/ ト /l/ ノ コンナンド : オンキョウ ブンセキ ニ ヨル  
ローマ字 Nihonjin eigo gakushusha ni totte no eigo /r/ to /l/ no konnando : onkyo bunseki ni yoru  
著者
名前 北川, 彩  
カナ キタガワ, アヤ  
ローマ字 Kitagawa, Aya  
所属 慶應義塾高等学校教諭  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta  
日付
出版年(from:yyyy) 2016  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
13  
 
2016  
 
開始ページ 21  
終了ページ 42  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The present study aimed to examine phonetic and phonological learning with a specific focus on production of /r/ and /l/ and to identify the difficulty level of these approximants by defining /r/ and /l/ as easy, learnable or difficult items for Japanese learners of English. Acoustic analyses were conducted, where the third formant was measured for /r/ and /l/. The variables obtained from the analyses were submitted to three statistical tests, a cluster analysis, a multivariate analysis of variance and a discriminant analysis. The results showed that both approximants were difficult for Japanese learners to learn to produce. Despite the difficulty in learning them, it was also found that there was an individual preference about which approximant was learned faster. Some Japanese learners of English were learning /r/ faster than /l/ whereas others were learning /l/ faster than /r/. Further studies will be required to explore what creates these individual differences, and how positively the preference for learning /r/ or /l/ can affect the learning of both approximants.
 
目次

 
キーワード
音響分析  

日本人英語学習者  

困難度  

産出  

接近音  
NDC
 
注記
研究論文
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jul 26, 2019 10:50:20  
作成日
Mar 13, 2017 09:14:45  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jul 26, 2019    著者 を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 13 (2016)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (387) 1st
2位 『疱瘡除』と『寿... (376)
3位 731部隊と細菌戦 ... (352)
4位 新自由主義に抗す... (338)
5位 物語に基づく反復... (273)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (723) 1st
2位 アセトアニリドの... (561)
3位 日本における美容... (445)
4位 学生の勉強方法に... (424)
5位 新参ファンと古参... (373)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース