アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20160000-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:376.4 KB
|
Last updated |
:Jul 29, 2019 |
Downloads |
: 723 |
Total downloads since Jul 29, 2019 : 723
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
The role of TBLT in promoting success in adult L2 learning
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
大人のL2学習成功のためのTBLTの役割
|
カナ |
オトナ ノ L2 ガクシュウ セイコウ ノ タメ ノ TBLT ノ ヤクワリ
|
ローマ字 |
Otona no L2 gakushu seiko no tame no TBLT no yakuwari
|
|
著者 |
名前 |
大竹, 優志
|
カナ |
オオタケ, マサシ
|
ローマ字 |
Otake, Masashi
|
所属 |
慶應義塾高等学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2016
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
13
|
号 |
|
年 |
2016
|
月 |
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
20
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
This literature review investigates the efficacy of Task Based Language Teaching (TBLT) in achieving a high level of proficiency in adult L2 learning. First, the learner variables that trigger successful adult L2 learning are identified and classified into two categories : cognitive and non-cognitive variables. Then, the possible roles that TBLT play on these variables are examined. This paper maintains that even though TBLT cannot directly stimulate people's cognitive variables, it presumably promotes two non-cognitive variables for successful adult L2 learners : explicit learning, and extremely high motivation. In addition, TBLT temporarily surrounds the learners with L2 input, which is similar to the immersion experience that all the successful adult L2 learners have had. These findings suggest that when certain conditions are met, TBLT offers what the successful adult L2 learners have done in the process of achieving their high proficiency. This paper concludes that it is possible for adult learners to achieve a practical, high-level L2 competence through TBLT.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|