慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20160000-0001  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20160000-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :376.4 KB
Last updated :Jul 29, 2019
Downloads : 723

Total downloads since Jul 29, 2019 : 723
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル The role of TBLT in promoting success in adult L2 learning  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 大人のL2学習成功のためのTBLTの役割  
カナ オトナ ノ L2 ガクシュウ セイコウ ノ タメ ノ TBLT ノ ヤクワリ  
ローマ字 Otona no L2 gakushu seiko no tame no TBLT no yakuwari  
著者
名前 大竹, 優志  
カナ オオタケ, マサシ  
ローマ字 Otake, Masashi  
所属 慶應義塾高等学校教諭  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 Keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta  
日付
出版年(from:yyyy) 2016  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
13  
 
2016  
 
開始ページ 1  
終了ページ 20  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This literature review investigates the efficacy of Task Based Language Teaching (TBLT) in achieving a high level of proficiency in adult L2 learning. First, the learner variables that trigger successful adult L2 learning are identified and classified into two categories : cognitive and non-cognitive variables. Then, the possible roles that TBLT play on these variables are examined. This paper maintains that even though TBLT cannot directly stimulate people's cognitive variables, it presumably promotes two non-cognitive variables for successful adult L2 learners : explicit learning, and extremely high motivation. In addition, TBLT temporarily surrounds the learners with L2 input, which is similar to the immersion experience that all the successful adult L2 learners have had. These findings suggest that when certain conditions are met, TBLT offers what the successful adult L2 learners have done in the process of achieving their high proficiency. This paper concludes that it is possible for adult learners to achieve a practical, high-level L2 competence through TBLT.
 
目次

 
キーワード
TBLT  

大人  

L2習得  

L2学習成功  

言語学習要素  
NDC
 
注記
研究論文
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jul 29, 2019 16:28:57  
作成日
Mar 13, 2017 09:14:45  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jul 29, 2019    著者 を変更
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 13 (2016)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (387) 1st
2位 『疱瘡除』と『寿... (376)
3位 731部隊と細菌戦 ... (352)
4位 新自由主義に抗す... (338)
5位 物語に基づく反復... (273)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 中和滴定と酸塩基... (723) 1st
2位 アセトアニリドの... (561)
3位 日本における美容... (445)
4位 学生の勉強方法に... (424)
5位 新参ファンと古参... (373)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース