アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AA12043414-20140000-0047.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
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Size |
:1.2 MB
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Last updated |
:Mar 27, 2015 |
Downloads |
: 1204 |
Total downloads since Mar 27, 2015 : 1204
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
協働学習によるドイツ語実験授業 : 発音と語彙を中心に
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カナ |
キョウドウ ガクシュウ ニ ヨル ドイツゴ ジッケン ジュギョウ : ハツオン ト ゴイ オ チュウシン ニ
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ローマ字 |
Kyodo gakushu ni yoru Doitsugo jikken jugyo : hatsuon to goi o chushin ni
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別タイトル |
名前 |
A study of cooperative learning in a German experimental program
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
小笠原, 藤子
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カナ |
オガサワラ, フジコ
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ローマ字 |
Ogasawara, Fujiko
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所属 |
慶應義塾大学総合政策学部; 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部非常勤講師
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
中川, 純子
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カナ |
ナカガワ, ジュンコ
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ローマ字 |
Nakagawa, Junko
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所属 |
慶應義塾大学総合政策学部非常勤講師
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
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ローマ字 |
keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2014
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
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翻訳 |
Journal of foreign language education
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巻 |
11
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号 |
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年 |
2014
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月 |
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開始ページ |
47
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終了ページ |
70
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
This report examines the use of language learning games focused on pronunciation and vocabulary in a German experimental program held at Keio University. In order to determine whether games were effective for promoting language learning in lessons, student and teacher reflections and teachers' observation notes were analyzed.
From the study we found that most students were satisfied using games in lessons and were able to reflect on their language use during the game. It is hoped that using language learning games will lead to greater motivation for learning German. A further aim of the study was to establish the extent to which students gained a greater understanding of their learning styles and became more autonomous learners. Unfortunately, the traditional learning background of the students meant that although they were comfortable working together, they did not use their imagination to overcome difficulties while playing the games. As a result, hints from teachers were sometimes needed in order for students to complete the games.
We therefore conclude that in order to use games more effectively, it is first necessary to train learners to think more flexibly and spontaneously, so that they eventually become more autonomous learners.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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関連アイテム |
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