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AA12043414-20140000-0047  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル 協働学習によるドイツ語実験授業 : 発音と語彙を中心に  
カナ キョウドウ ガクシュウ ニ ヨル ドイツゴ ジッケン ジュギョウ : ハツオン ト ゴイ オ チュウシン ニ  
ローマ字 Kyodo gakushu ni yoru Doitsugo jikken jugyo : hatsuon to goi o chushin ni  
別タイトル
名前 A study of cooperative learning in a German experimental program  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 小笠原, 藤子  
カナ オガサワラ, フジコ  
ローマ字 Ogasawara, Fujiko  
所属 慶應義塾大学総合政策学部; 慶應義塾湘南藤沢中等部・高等部非常勤講師  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  

名前 中川, 純子  
カナ ナカガワ, ジュンコ  
ローマ字 Nakagawa, Junko  
所属 慶應義塾大学総合政策学部非常勤講師  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta  
日付
出版年(from:yyyy) 2014  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
11  
 
2014  
 
開始ページ 47  
終了ページ 70  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This report examines the use of language learning games focused on pronunciation and vocabulary in a German experimental program held at Keio University. In order to determine whether games were effective for promoting language learning in lessons, student and teacher reflections and teachers' observation notes were analyzed.
From the study we found that most students were satisfied using games in lessons and were able to reflect on their language use during the game. It is hoped that using language learning games will lead to greater motivation for learning German. A further aim of the study was to establish the extent to which students gained a greater understanding of their learning styles and became more autonomous learners. Unfortunately, the traditional learning background of the students meant that although they were comfortable working together, they did not use their imagination to overcome difficulties while playing the games. As a result, hints from teachers were sometimes needed in order for students to complete the games.
We therefore conclude that in order to use games more effectively, it is first necessary to train learners to think more flexibly and spontaneously, so that they eventually become more autonomous learners.
 
目次

 
キーワード
アクティビティ  

学習目的のゲーム  

協働学習  

外国語学習  

自律学習  
NDC
 
注記
調査・実践報告
付録
 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Mar 27, 2015 09:16:03  
作成日
Mar 27, 2015 09:16:03  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 11 (2014)
 
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