アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20110000-0069.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:643.0 KB
|
Last updated |
:Aug 24, 2012 |
Downloads |
: 3246 |
Total downloads since Aug 24, 2012 : 3246
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
読書指導の場としての多読授業 : "Reading for pleasure"というマジック・ワードを再考する
|
カナ |
ドクショ シドウ ノ バ トシテ ノ タドク ジュギョウ : "Reading for pleasure" ト イウ マジック・ワード オ サイコウスル
|
ローマ字 |
Dokusho shido no ba toshite no tadoku jugyo : "Reading for pleasure" to iu majikku wado o saikosuru
|
|
別タイトル |
名前 |
Extensive reading classroom as a place to teach how to enjoy reading : Reconsideration of the definition of "reading for pleasure"
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
深谷, 素子
|
カナ |
フカヤ, モトコ
|
ローマ字 |
Fukaya, Motoko
|
所属 |
慶應義塾大学法学部専任講師(有期)
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
8
|
号 |
|
年 |
2011
|
月 |
|
開始ページ |
69
|
終了ページ |
90
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
A significant number of previous studies on extensive reading (ER) claim that the success of an ER program depends on the pleasure students take in reading books. Indeed researchers stress that enjoyment is essential and have found that students continue reading when their affective filters are low (Cho Krashen, 1994; Krashen, 2004; Sakai Kanda, 2005). Researchers on motivation point out that learners' personal interest in stories strengthens their intrinsic motivation for reading.
In spite of these arguments, however, students' interest wanes over time from the beginning of the semester. Why do they lose interest in "reading for pleasure" ? The decrease of their interest can be interpreted as their need for a new perspective on the enjoyment of reading. In this paper, I will reconsider the definition of pleasure reading based on reader-response theories: "transaction theory" (Rosenblatt, 1978), "reading as gap-filling" (Iser, 1976/2005) and "point-driven reading" (Vipond Hunt, 1984). These theories are considered to be effective in letting students find a new aspect of pleasure reading and reviving their interest in reading in that they focus on the interaction between a reader and a literary text as well as educational effects of literature. The implementation of these theories in my ER classes in 2010 and students' reactions to them are also reported.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|