慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

ホーム  »»  アイテム一覧  »»  アイテム詳細

アイテム詳細

アイテムタイプ Article
ID
AA12043414-20090000-0001  
プレビュー
画像
thumbnail  
キャプション  
本文
AA12043414-20090000-0001.pdf
Type :application/pdf Download
Size :151.3 KB
Last updated :Jun 29, 2010
Downloads : 1838

Total downloads since Jun 29, 2010 : 1838
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル Using the music of English creatively in the ESL classroom  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 音楽で英語を学ぼう : ESLにおける創造的な英語の授業方法  
カナ オンガク デ エイゴ オ マナボウ : ESL ニ オケル ソウゾウテキ ナ エイゴ ノ ジュギョウ ホウホウ  
ローマ字 Ongaku de eigo o manabo : ESL ni okeru sozoteki na eigo no jugyo hoho  
著者
名前 Young, Jerome  
カナ ヤング, ジェローム  
ローマ字  
所属 慶應義塾大学文学部・法学部・商学部教職課程センター非常勤講師  
所属(翻訳)  
役割  
外部リンク  
 
出版地
東京  
出版者
名前 慶應義塾大学外国語教育研究センター  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター  
ローマ字 keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta  
日付
出版年(from:yyyy) 2009  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 慶應義塾外国語教育研究  
翻訳 Journal of foreign language education  
6  
 
2009  
 
開始ページ 1  
終了ページ 18  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In this paper it is argued that the inherent musical nature of the English language lends itself to intriguing classroom activities which, when implemented, can help English as a Second Language learners acquire a sense of the natural intonation and rhythm of English. The underlying logic of a person's first language can have a profound effect on how that person speaks English as a second language, especially when the two languages have dramatically different rhythmical logics, as Japanese and English do. English language education in Japan tends to emphasize grammar and translation, with the intention of helping students pass standardized written exams, and does little to help students learn to speak in English. This situation can be amelioraated, it is argued, by getting students actively and creatively involved in the music of English. During the autumn term of 2008, we conducted an experimental class at Keio University with the goal of getting students engaged in creative activities, some physical (singing), some cerebral (potry writing), some a little of both (song writing), in order to strengthen their communicative sense of the natural rhythm of spoken English.
 
目次

 
キーワード
Rhythm  

The Beat  

Poetry  

Songwriting  

Digital Recording  
NDC
 
注記
調査・実践報告
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jun 29, 2010 09:00:00  
作成日
Jun 29, 2010 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 外国語教育研究センター / 慶應義塾外国語教育研究 / 6 (2009)
 
関連アイテム
 

ランキング

最も多く閲覧されたアイテム
1位 出生率及び教育投... (850) 1st
2位 『うつほ物語』俊... (489)
3位 新自由主義に抗す... (380)
4位 731部隊と細菌戦 ... (367)
5位 『疱瘡除』と『寿... (308)

最も多くダウンロードされたアイテム
1位 Predicting crypt... (2457) 1st
2位 家族主義と個人主... (1915)
3位 中和滴定と酸塩基... (616)
4位 猫オルガンとはな... (535)
5位 学生の勉強方法に... (515)

LINK

慶應義塾ホームページへ
慶應義塾大学メディアセンターデジタルコレクション
慶應義塾大学メディアセンター本部
慶應義塾研究者情報データベース