アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AA12043414-20080000-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:561.4 KB
|
Last updated |
:Dec 16, 2009 |
Downloads |
: 3139 |
Total downloads since Dec 16, 2009 : 3139
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Construct Validity of Analytic Rating Scales Used in EFL Essay Writing Assessment : Reconsidering Components in Rhetorical Features
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
エッセイライティング分析的評価の修辞面構成要素に関する考察
|
カナ |
エッセイ ライティング ブンセキテキ ヒョウカ ノ シュウジメン コウセイ ヨウソ ニ カンスル コウサツ
|
ローマ字 |
essei raitingu bunsekiteki hyoka no shujimen kosei yoso ni kansuru kosatsu
|
|
著者 |
名前 |
宮崎, 啓
|
カナ |
ミヤザキ, ケイ
|
ローマ字 |
MIYAZAKI, Kei
|
所属 |
慶應義塾高等学校教諭
|
所属(翻訳) |
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学外国語教育研究センター
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ガイコクゴ キョウイク ケンキュウ センター
|
ローマ字 |
keio gijuku daigaku gaikokugo kyoiku kenkyu senta
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
慶應義塾外国語教育研究
|
翻訳 |
Journal of foreign language education
|
巻 |
5
|
号 |
|
年 |
2008
|
月 |
|
開始ページ |
1
|
終了ページ |
22
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
When using analytic rating scales to assess EFL essay writing, each component of the scale is usually understood to reflect a single distinct rhetorical features (RF), such as Content or Organization. However, it is possible for a component to have traits in common with other components in the scale, making scoring of some of these components redundant and therefore inefficient. The present study examines the construct validity of analytic rating scales by investigating the interrelationships among the components associated with the rhetorical features: Content, Organization, Cohesion, and Voice. 70 essays, written by Keio High School students, were scored and analyzed in this study. Multiple regression analyses were performed to investigate the extent to which scores of Content can be predicted from the scores of the other RF. The findings indicate that Voice is the most significant feature contributing to the prediction of Content scores. The study also illustrates a high correlation between Organization and Cohesion. It is suggested that basing an analytic rating scale on two components alone — Content and Organization — is sufficient to provide an accurate and more efficient assessment of RF in EFL essay writing.
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|