慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AA11358103-20160702-0030  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AA11358103-20160702-0030.pdf
Type :application/pdf Download
Size :956.6 KB
Last updated :Oct 31, 2016
Downloads : 4932

Total downloads since Oct 31, 2016 : 4932
 
Release Date
 
Title
Title アメリカ社会における移民の社会的統合と公教育 : 教育政策のマイノリティ児童生徒への影響に着目して  
Kana アメリカ シャカイ ニ オケル イミン ノ シャカイテキ トウゴウ ト コウキョウイク : キョウイク セイサク ノ マイノリティ ジドウ セイト エノ エイキョウ ニ チャクモク シテ  
Romanization Amerika shakai ni okeru imin no shakaiteki togo to kokyoiku : kyoiku seisaku no mainoriti jido seito eno eikyo ni chakumoku shite  
Other Title
Title Social integration and public education for immigrants in America : focusing on effects of educational policy for minority students  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 小林, 宏美  
Kana コバヤシ, ヒロミ  
Romanization Kobayashi, Hiromi  
Affiliation 文京学院大学  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 三田社会学会  
Kana ミタ シャカイ ガッカイ  
Romanization Mita shakai gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2016  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name 三田社会学  
Name (Translated) Mita journal of sociology  
Volume  
Issue 21  
Year 2016  
Month 7  
Start page 30  
End page 41  
ISSN
13491458  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
1. 問題の所在
2. 近年の連邦政府の教育政策の展開
3. 「すべての子どもが成功する法」制定と教育の地方自治への回帰
4. EL児童生徒への影響 : 学力格差は是正されるのか
5. ESSA成立の意味するもの
 
Keyword
 
NDC
 
Note
特集 : 移民の市民的統合の内実 : 政治社会学的地域研究の視座から
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 31, 2016 15:51:35  
Creation date
Oct 31, 2016 15:51:35  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Faculty of Letters / Mita journal of sociology / 21 (2016)
 
Related to