慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
AA1121824X-20090300-0157  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
AA1121824X-20090300-0157.pdf
Type :application/pdf Download
Size :613.7 KB
Last updated :Sep 28, 2016
Downloads : 2661

Total downloads since Sep 28, 2016 : 2661
 
Release Date
 
Title
Title 新しいデジタル・デバイドについての考察 : インターネット論の価値判断に接近する一つの試み  
Kana アタラシイ デジタル・デバイド ニ ツイテ ノ コウサツ : インターネットロン ノ カチ ハンダン ニ セッキンスル ヒトツ ノ ココロミ  
Romanization Atarashii dejitaru debaido ni tsuite no kosatsu : intanettoron no kachi handan ni sekkinsuru hitotsu no kokoromi  
Other Title
Title  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 平井, 智尚  
Kana ヒライ, トモヒサ  
Romanization Hirai, Tomohisa  
Affiliation 慶應義塾大学大学院社会学研究科博士課程; 東海大学; 十文字学園女子大学非常勤講師  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
東京  
Publisher
Name 慶應義塾大学メディア・コミュニケーション研究所  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク メディア コミュニケーション ケンキュウジョ  
Romanization Keio gijuku daigaku media komyunikeshon kenkyujo  
Date
Issued (from:yyyy) 2009  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name メディア・コミュニケーション : 慶応義塾大学メディア・コミュニケーション研究所紀要  
Name (Translated) Keio media communications research  
Volume  
Issue 59  
Year 2009  
Month 3  
Start page 157  
End page 167  
ISSN
13441094  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract

 
Table of contents
はじめに
1 デジタル・デバイドの解消
2 新しいデジタル・デバイドの諸議論
3 社会問題としての新しいデジタル・デバイド
4 新しいデジタル・デバイド論の橋頭堡
5 焦点の当たらないインターネット利用に見るもう一つの可能性
おわりに
 
Keyword
 
NDC
 
Note

 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 28, 2016 10:02:36  
Creation date
Sep 28, 2016 10:02:36  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Institute for Journalism, Media & Communication Studies / Keio media and communications research / 59 (2009)
 
Related to