慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AA00266091-20030300-0093  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Japanese Enryo-Sasshi communication and the psychology of Amae : reconsideration and reconceptualization  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 三池, 賢孝  
カナ ミイケ, ヨシタカ  
ローマ字 Miike, Yoshitaka  
所属 ニューメキシコ大学  
所属(翻訳) Doctoral candidate in the Department of Communication and Journalism at the University of New Mexico, USA  
役割  
外部リンク  
 
出版地
Tokyo  
出版者
名前 Institute for Media and Communications Research, Keio University  
カナ  
ローマ字  
日付
出版年(from:yyyy) 2003  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio communication review  
翻訳  
 
25  
2003  
3  
開始ページ 93  
終了ページ 115  
ISSN
03887596  
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
This theoretical essay purports to explore the conceptual significance of amae for Japanese communication research. The essay first reconsiders the interrelationship of amae with the enryo-sasshi interaction style by reviewing the pertinent literature within and outside the discipline of communication. Second, the essay reconceptualizes amae as two types of human communication needs (i.e., message-expanding and message-accepting needs) that both encourage and discourage the enryo-sasshi interaction style. Based on this reconceptualization of amae, the essay finally proposes the new concept of meta-sasshi (viz., sasshi on the amae level or amae reading) and presents a systematic model of Japanese amae-based communication.
 
目次

 
キーワード
 
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Aug 30, 2024 13:49:12  
作成日
Sep 13, 2016 15:28:52  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Aug 30, 2024    出版者 名前 を変更
 
インデックス
/ Public / メディア・コミュニケーション研究所 / Keio communication review / 25 (2003)
 
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