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0402-0901-0500  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル Profiling Taiwanese Leisure Travelers to Japan Using a Market Segmentation Approach  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 マーケット・セグメンテーション技法を用いた訪日台湾レジャー観光客のプロファイリング分析  
カナ マーケット セグメンテーション ギホウ オ モチイタ ホウニチ タイワン レジャー カンコウキャク ノ プロファイリング ブンセキ  
ローマ字 maketto segumenteshon giho o mochiita honichi taiwan reja kankokyaku no purofairingu bunseki  
著者
名前 Handler, Isabell  
カナ ハンドラ, イザベル  
ローマ字  
所属 慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程  
所属(翻訳) Doctoral Program, Graduate School of Media and Governance, Keio University  
役割  
外部リンク  
 
出版地
藤沢  
出版者
名前 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2009  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio SFC journal  
翻訳  
9  
1  
2009  
 
開始ページ 53  
終了ページ 63  
ISSN
13472828  
ISBN
9784877383688  
DOI
URI
JaLCDOI
10.14991/003.00090001-0053
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In 2003 a marketing campaign to increase the number of inbound tourists was launched by the Japanese government with the aim to reduce the deficit created by the large number of outbound tourists (16.22 Mio) and the relatively small number of inbound tourists (4.77 Mio). Since then Visit Japan Campaign (VJC) has been active for several years using a quite unusual approach compared to tourism literature such as Pearce [2005], Kotler et al. [2006], Swarbrooke et al. [2007] and Dickman [1999]: Instead of including demographic characteristics, geographic location or the motivation factors of tourists, of neither leisure tourists or business travelers, in the campaign, a mass marketing strategy has been designed for achieving the above stated target. As this might constitute a major weakness of the campaign, this paper tries to give a suggestion for a customized marketing campaign using the example of Taiwanese leisure tourists, which constitute one of the most important markets for Japan. The study used questionnaires distributed to tourists from Taiwan who visited Japan for a leisure vacation during August 2007 asking them about VJC and their motivation to travel to Japan. Applying quantitative methods on the database, market segments were created which can constitute an alternative to the existing course and invite further research on this topic in the future.
 
目次

 
キーワード
Inbound Tourism  

Visit Japan Campaign  

Market Segmentation  

Leisure Travel  
NDC
 
注記
自由論題
研究論文
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Feb 26, 2024 14:35:03  
作成日
Dec 16, 2009 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
May 14, 2010    コメント, フリーキーワード, 版, 本文, キーワード を変更
Feb 26, 2024    JaLCDOI,注記 注記 を変更
 
インデックス
/ Public / 湘南藤沢 / Keio SFC journal / 9(1) 2009
 
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