慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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アイテムタイプ Article
ID
0402-0801-0500  
プレビュー
画像
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キャプション  
本文
 
本文公開日
 
タイトル
タイトル The Target Consumers for Mass Customization in the Korean Apparel Industry  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前 韓国におけるマス・カスタマイズド・アパレル市場のターゲット消費者に対する研究  
カナ カンコク ニ オケル マス・カスタマイズド・アパレル シジョウ ノ ターゲット ショウヒシャ ニ タイスル ケンキュウ  
ローマ字 kankoku ni okeru masu kasutamaizudo apareru shijo no tagetto shohisha ni taisuru kenkyu  
著者
名前 朴, 眞娥  
カナ  
ローマ字 Park, Jina  
所属 慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程  
所属(翻訳) Doctoral Program, Graduate School of Media and Governance, Keio University  
役割  
外部リンク  

名前 李, 株炫  
カナ  
ローマ字 Lee, Joohyeon  
所属 延世大学生活科学部衣類環境学教授  
所属(翻訳) Professor, Clothing and Textiles, Yonsei University  
役割  
外部リンク  
 
出版地
藤沢  
出版者
名前 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai  
日付
出版年(from:yyyy) 2008  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 Keio SFC journal  
翻訳  
8  
1  
2008  
 
開始ページ 55  
終了ページ 66  
ISSN
13472828  
ISBN
9784877383480  
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The purpose of this study was to research the target market for mass customized fashion products in Korea. This study proposed two models for mass customized fashion design processes and compared their efficiencies and appropriateness with those of the existing fashion design process. A survey was conducted with a sample of 150 females in their twenties and thirties living in Korea. The collected data were analyzed using a range of statistical methods. This study classified target consumers according to the levels of customization (low customization, medium customization, high customization), identified their characteristics, and analyzed the relationship between satisfaction and design elements. In sum, guidelines to develop the target market for mass customized fashion products in Korea were suggested.
 本稿では、韓国におけるマス・カスタマイズド・アパレル市場のターゲット消費者に対するリサーチを行った。本研究ではマス・カスタマイゼーションのレベルが異なる二つのファッションデザインプロセスモデルを提案し、その効率性と適合性を既存の大量生産式デザインモデルのものと比べてみた。また、本稿ではマス・カスタマイゼーションのレベルによってターゲット消費者を分類し、その消費者群の特徴を調べ、商品に対する満足度とデザイン要素との関係を分析した。
 
目次

 
キーワード
Mass Customization  

Target Consumer  

Customized Level  

Design Element  
NDC
 
注記
自由論題
研究論文
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Journal Article  
著者版フラグ
none  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Jan 20, 2009 09:00:00  
作成日
Jan 20, 2009 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 湘南藤沢 / Keio SFC journal / 8(1) 2008
 
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