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Article |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
The Target Consumers for Mass Customization in the Korean Apparel Industry
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カナ |
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ローマ字 |
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別タイトル |
名前 |
韓国におけるマス・カスタマイズド・アパレル市場のターゲット消費者に対する研究
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カナ |
カンコク ニ オケル マス・カスタマイズド・アパレル シジョウ ノ ターゲット ショウヒシャ ニ タイスル ケンキュウ
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ローマ字 |
kankoku ni okeru masu kasutamaizudo apareru shijo no tagetto shohisha ni taisuru kenkyu
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著者 |
名前 |
朴, 眞娥
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カナ |
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ローマ字 |
Park, Jina
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所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程
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所属(翻訳) |
Doctoral Program, Graduate School of Media and Governance, Keio University
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
李, 株炫
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カナ |
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ローマ字 |
Lee, Joohyeon
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所属 |
延世大学生活科学部衣類環境学教授
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所属(翻訳) |
Professor, Clothing and Textiles, Yonsei University
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
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翻訳 |
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巻 |
8
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号 |
1
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年 |
2008
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月 |
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開始ページ |
55
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終了ページ |
66
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
The purpose of this study was to research the target market for mass customized fashion products in Korea. This study proposed two models for mass customized fashion design processes and compared their efficiencies and appropriateness with those of the existing fashion design process. A survey was conducted with a sample of 150 females in their twenties and thirties living in Korea. The collected data were analyzed using a range of statistical methods. This study classified target consumers according to the levels of customization (low customization, medium customization, high customization), identified their characteristics, and analyzed the relationship between satisfaction and design elements. In sum, guidelines to develop the target market for mass customized fashion products in Korea were suggested.
本稿では、韓国におけるマス・カスタマイズド・アパレル市場のターゲット消費者に対するリサーチを行った。本研究ではマス・カスタマイゼーションのレベルが異なる二つのファッションデザインプロセスモデルを提案し、その効率性と適合性を既存の大量生産式デザインモデルのものと比べてみた。また、本稿ではマス・カスタマイゼーションのレベルによってターゲット消費者を分類し、その消費者群の特徴を調べ、商品に対する満足度とデザイン要素との関係を分析した。
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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関連アイテム |
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