アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
0402-0601-0500.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
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Size |
:1.1 MB
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Last updated |
:Feb 27, 2024 |
Downloads |
: 2388 |
Total downloads since Feb 27, 2024 : 2388
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
テレビ番組ライフサイクルを考慮した情報バラエティ番組の戦略的編成手法
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カナ |
テレビ バングミ ライフ サイクル オ コウリョシタ ジョウホウ バラエティ バングミ ノ センリャクテキ ヘンセイ シュホウ
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ローマ字 |
Terebi bangumi raifu saikuru o koryoshita joho baraeti bangumi no senryakuteki hensei shuho
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別タイトル |
名前 |
Strategic management of TV scheduling of information/variety programs from the viewpoint of program-life-cycle
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
小野田, 哲弥
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カナ |
オノダ, テツヤ
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ローマ字 |
Onoda, Tetsuya
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所属 |
産業能率大学情報マネジメント学部専任講師
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所属(翻訳) |
Assistant Professor, School of Information-Oriented Management, Sanno University
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2007
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
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翻訳 |
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巻 |
6
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号 |
1
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年 |
2007
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月 |
4
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開始ページ |
78
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終了ページ |
102
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
本研究は、テレビ番組視聴質調査『リサーチQ』の回答履歴データを用いた実証研究である。情報バラエティ番組をそれぞれ4つのレイヤーとライフステージへと定量的に分類し、時系列検証を行った結果、3つの代表的ライフサイクルが存在することが明らかとなった。また本研究の独自性はロングテール論を参考に、視聴率の極めて低い深夜番組も分析対象としている点にある。昨今民放キー局において頻繁に行われている「深夜番組のゴールデンタイム進出」に注目し、その成功要因を普及理論とキャズム論の観点から検討した。 This is an experimental study based on the data from Research-Q, a web survey on the quality of TV programs. First, I divided all variety / information programs into layers and quantitatively identified the life-stage of each program. Second, time-series examination was performed on these programs. Finally, the result explained that there are three program-life-cycle patterns in general. The uniqueness of this research is that it refers to The Long Tail and deals with extremely low rating programs being broadcast at midnight. In recent years, it has become popular among key commercial stations to move midnight programs to golden hour. Therefore, I focused on these cases and investigated some success factors based on the diffusion theory and The Chasm.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
May 28, 2008 | | フリーキーワード, 本文, キーワード を変更 |
Feb 27, 2024 | | JaLCDOI を変更 |
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インデックス |
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