慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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AN00135710-00500001-0023  
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タイトル
タイトル 米国における障害者を対象とした野外教育 : 米国の障害者政策と障害者教育の変遷との関連  
カナ ベイコク ニ オケル ショウガイシャ オ タイショウ ト シタ ヤガイ キョウイク : ベイコク ノ ショウガイシャ セイサク ト ショウガイシャ キョウイク ノ ヘンセン トノ カンレン  
ローマ字 Beikoku ni okeru shogaisha o taisho to shita yagai kyoiku : Beikoku no shogaisha seisaku to shogaisha kyoiku no hensen tono kanren  
別タイトル
名前 Outdoor education for people with disabilities in United States : administrative policies and legislation for people with disabilities and special education perspectives  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 野口, 和行  
カナ ノグチ, カズユキ  
ローマ字 Noguchi, Kazuyuki  
所属 慶應義塾大学体育研究所専任講師  
所属(翻訳) Assistant Professor, Institute of Physical Education, Keio University  
役割  
外部リンク  
publisher  
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学体育研究所  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo  
日付
出版年(from:yyyy) 2011  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
 
上位タイトル
名前 体育研究所紀要  
翻訳 Bulletin of the institute of physical education, Keio university  
50  
1  
2011  
1  
開始ページ 23  
終了ページ 32  
ISSN
02866951  
ISBN
 
DOI
URI
 
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The purpose of this paper is to review the history of administrative policies and legislation, as it pertains to special education and the outdoor education programs for people with disabilities in United States. It discusses how federal legislation, such as The Americans with Disabilities Act (ADA) and Individuals with Disabilities Education Act (IDEA) might influence outdoor education practice. The ADA provides basic civil rights protection for individuals with disabilities. It guarantees equal opportunity for individuals with disabilities in public accommodations, employment, transportation, state and local government services, and telecommunications. IDEA is designed to protect the rights of students with disabilities by ensuring that every student receives a free, appropriate public education, regardless of ability. Furthermore, IDEA strives not only to grant students with disabilities equal access, but also to provide additional special education services and procedural safeguards. This legislation mandates that all outdoor education providers make the same programs, facilities, and transportation available to individuals regardless of whether they are with or without disabilities. The ideology of inclusion results in increased opportunities for people with disabilities to attend regular outdoor education programs. In contrast, the importance of segregated outdoor education programming as a therapeutic tool for their character development should be addressed.
 
目次

 
キーワード
米国  

障害者  

野外教育  

United States of America  

people with disabilities  

outdoor education  
NDC
 
注記

 
言語
日本語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Departmental Bulletin Paper  
著者版フラグ
 
本文URI
 
アクセス条件

 
最終更新日
Oct 20, 2011 09:00:00  
作成日
Oct 20, 2011 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
 
インデックス
/ Public / 体育研究所 / 体育研究所紀要 / 50(1) (2011)
 
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