Item Type |
Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_26630079seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
:4.1 MB
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Last updated |
:Jan 6, 2017 |
Downloads |
: 601 |
Total downloads since Jan 6, 2017 : 601
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Release Date |
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Title |
Title |
運転責任の移譲を考慮した車両の自動運転システムアーキテクチャの構築
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Kana |
ウンテン セキニン ノ イジョウ オ コウリョシタ シャリョウ ノ ジドウ ウンテン システム アーキテクチャ ノ コウチク
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Romanization |
Unten sekinin no ijo o koryoshita sharyo no jido unten shisutemu akitekucha no kochiku
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Other Title |
Title |
Architecture of automated driving systems in consideration of delegation of driving authority
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
西村, 秀和
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Kana |
ニシムラ, ヒデカズ
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Romanization |
Nishimura, Hidekazu
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Affiliation |
慶應義塾大学・システムデザイン・マネジメント研究科・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 70228229
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2016
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2015
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
自動運転システムを搭載した車両でのドライバーと自動運転システム間の運転権限の移譲をどのような条件で行うことで安全が確保されるのかを明確にするため, システムモデルの記述言語であるSysML(Systems Modeling Language)を用い, 自動運転システムとドライバーの関係性を外部システムとの関係とともに明らかにした。事故発生に基づくユースケースを設定し, アクティビティ図と状態機械図を用いた振る舞いの明確化を行った。システムモデルに基づき, 仮想ドライバーモデルを用いたシミュレーションを実施し, ドライバーによる不適切な操縦による影響を分析し, その対処方法をシミュレーションにより検討した。
In order to maintain the system safety in delegation of driving authority between a driver and the automated driving system, by using a description language of the system model, SysML (Systems Modeling Language), we revealed relationship among the automated driving system, the driver and external systems. By setting the use cases based on the occurrence of the accident, we defined the behavior with activity diagrams and state machine diagrams. We conducted a simulation using the virtual driver model, based on the system model and analyzed the impact of improper handling by the driver to system safety to lead a solution avoiding traffic accidents.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 挑戦的萌芽研究
研究期間 : 2014~2015
課題番号 : 26630079
研究分野 : 工学
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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Registerd by |
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