アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
AN00234610-20080701-0001.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Nov 16, 2021 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
日系中小企業にとっての東アジア化と日本国内市場 : 自転車産業を例に
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カナ |
ニッケイ チュウショウ キギョウ ニ トッテノ ヒガシアジアカ ト ニホン コクナイ シジョウ : ジテンシャ サンギョウ オ レイ ニ
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ローマ字 |
Nikkei chusho kigyo ni totteno Higashiajiaka to Nihon kokunai shijo : jitensha sangyo o rei ni
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別タイトル |
名前 |
East-Asianization and domestic market for Japanese SMEs in the bicycle industry
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
渡辺, 幸男
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カナ |
ワタナベ, ユキオ
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ローマ字 |
Watanabe, Yukio
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所属 |
慶應義塾大学経済学部教授
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾経済学会
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カナ |
ケイオウ ギジュク ケイザイ ガッカイ
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ローマ字 |
Keio gijuku keizai gakkai
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
2008
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
三田学会雑誌
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翻訳 |
Keio journal of economics
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巻 |
101
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号 |
2
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年 |
2008
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月 |
7
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開始ページ |
203(1)
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終了ページ |
233(31)
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
80年代まで日本自転車産業は国内完結の生産構造であった。90年代以降, 部材と完成品の物的生産の場は中国となり, 国内販売のほとんどが輸入車になった。企画開発から中国立地企業群が担えば, 日本自転車産業は消滅したことになる。本稿では, 事例調査により日本市場向けの自転車の製品開発の担い手が, 今や, 国内の大規模小売店や卸企業であることを見いだし, 日本での産業存続を確認した。これを可能としたのは, 日本自転車市場の独自性と大きさにあることも解明した。
Until the 1980s, the Japanese bicycle industry had a domestically self-contained manufacturing structure.
Since the 1990's, the physical production of materials and finished products predominantly came from China as domestic sales were dominated by imported bicycles.
If Chinese local industry groups are assigned the entire production process beginning with development and planning, the Japanese bicycle industry will go extinct.
In this study, through a case study investigation, I find that large domestic retail and wholesale companies are currently responsible for product development for the Japanese market, confirming the survival of the industry in Japan.
Furthermore, the explanation allowing for its survival can be found in the size and uniqueness of the Japanese bicycle market.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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アクセス条件 |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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更新履歴 |
Jun 5, 2014 | | フリーキーワード, 本文 を変更 |
Jul 6, 2015 | | 抄録, 本文 を変更 |
Jul 6, 2015 | | 抄録 を変更 |
Nov 16, 2021 | | 出版者 ローマ字,JaLCDOI を変更 |
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インデックス |
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関連アイテム |
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