アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
AN00135710-00500001-0009.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:6.5 MB
|
Last updated |
:Oct 20, 2011 |
Downloads |
: 4314 |
Total downloads since Oct 20, 2011 : 4314
|
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
学生の成長に寄与する体育科目の再構築に向けた基礎的検討 : 一般性自己効力感, 社会的スキルの変化に着目して
|
カナ |
ガクセイ ノ セイチョウ ニ キヨスル タイイク カモク ノ サイコウチク ニ ムケタ キソテキ ケントウ : イッパンセイ ジコ コウリョクカン, シャカイテキ スキル ノ ヘンカ ニ チャクモク シテ
|
ローマ字 |
Gakusei no seicho ni kiyosuru taiiku kamoku no saikochiku ni muketa kisoteki kento : ippansei jiko koryokukan, shakaiteki sukiru no henka ni chakumoku shite
|
|
別タイトル |
名前 |
A study for redeveloping effective physical education programs in universities
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
著者 |
名前 |
加藤, 大仁
|
カナ |
カトウ, ヒロヒト
|
ローマ字 |
Kato, Hirohito
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村山, 光義
|
カナ |
ムラヤマ, ミツヨシ
|
ローマ字 |
Murayama, Mitsuyoshi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所准教授
|
所属(翻訳) |
Associate Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
須田, 芳正
|
カナ |
スダ, ヨシマサ
|
ローマ字 |
Suda, Yoshimasa
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所専任講師
|
所属(翻訳) |
Assistant Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
村松, 憲
|
カナ |
ムラマツ, タダシ
|
ローマ字 |
Muramatsu, Tadashi
|
所属 |
慶應義塾大学体育研究所専任講師
|
所属(翻訳) |
Assistant Professor, Institute of Physical Education, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学体育研究所
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク タイイク ケンキュウジョ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku taiiku kenkyujo
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2011
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
体育研究所紀要
|
翻訳 |
Bulletin of the institute of physical education, Keio university
|
巻 |
50
|
号 |
1
|
年 |
2011
|
月 |
1
|
開始ページ |
9
|
終了ページ |
22
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Physical education programs in universities aim to improve not only the physical development but also the social life skills of students. We used a questionnaire to investigate the improvement that physical education programs had on students' skills; the questionnaires included General Self-Efficacy Scale (GSES), Kikuchi's Social Skill Scale: 18 item (KiSS-18), and questions on sports awareness. The questionnaire was circulated twice (at the beginning and end of the semester), and the responses were compared with physical education and other classes. Consequently, the score of the GSES at end of the semester increased significantly for students who underwent physical education classes as compared to those who did not. The increase in GSES revealed an improvement in the awareness toward the sports including "students' activities," "necessity," and "partnership." There was an increase in KiSS-18, and the level was higher as compared to the standard value, regardless of whether the students undertook the curriculum of physical education. The investigation in this study suggests that physical education classes help preserve students' mental health and contribute toward their positive participation in the society. In the future, promoting sports activities and considering physical education classes toward promoting the above effects will be important.
|
|
目次 |
|
キーワード |
physical education programs in universities
|
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
|
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|