Item Type |
Article |
ID |
|
Preview |
Image |
|
Caption |
|
|
Full text |
0402-0802-0500.pdf
Type |
:application/pdf |
Download
|
Size |
:618.6 KB
|
Last updated |
:Feb 26, 2024 |
Downloads |
: 1068 |
Total downloads since Feb 26, 2024 : 1068
|
|
Release Date |
|
Title |
Title |
An educational development on learning paradigm of region-wide IT hands-on workshop
|
Kana |
|
Romanization |
|
|
Other Title |
Title |
情報技術に関する地域規模の演習ワークショップの実践を通した新たな教育展開に関する研究
|
Kana |
ジョウホウ ギジュツ ニ カンスル チイキ キボ ノ エンシュウ ワークショップ ノ ジッセン オ トオシタ アラタナ キョウイク テンカイ ニ カンスル ケンキュウ
|
Romanization |
Joho gijutsu ni kansuru chiiki kibo no enshu wakushoppu no jissen o toshita aratana kyoiku tenkai ni kansuru kenkyu
|
|
Creator |
Name |
Basu, Patcharee
|
Kana |
バースー, パッチャリー
|
Romanization |
|
Affiliation |
慶應義塾大学SFC研究所上席所員(訪問)
|
Affiliation (Translated) |
Senior Visiting Researcher, Keio Research Institute at SFC
|
Role |
|
Link |
|
Name |
三川, 荘子
|
Kana |
ミカワ, ショウコ
|
Romanization |
Mikawa, Shoko
|
Affiliation |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科特別研究講師
|
Affiliation (Translated) |
Assistant Professor, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
Name |
Achmad Basuki
|
Kana |
アフマド バスキ
|
Romanization |
|
Affiliation |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程
|
Affiliation (Translated) |
Doctoral Program, Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
Name |
大川, 恵子
|
Kana |
オオカワ, ケイコ
|
Romanization |
Okawa, Keiko
|
Affiliation |
慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科教授
|
Affiliation (Translated) |
Professor, Graduate School of Media Design, Keio University
|
Role |
|
Link |
|
|
Edition |
|
Place |
|
Publisher |
Name |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
Kana |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
Romanization |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
|
|
Date |
Issued (from:yyyy) |
2008
|
Issued (to:yyyy) |
|
Created (yyyy-mm-dd) |
|
Updated (yyyy-mm-dd) |
|
Captured (yyyy-mm-dd) |
|
|
Physical description |
|
Source Title |
Name |
Keio SFC journal
|
Name (Translated) |
|
Volume |
8
|
Issue |
2
|
Year |
2008
|
Month |
|
Start page |
59
|
End page |
75
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII Article ID |
|
Ichushi ID |
|
Other ID |
|
Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
|
Date of granted |
|
Degree name |
|
Degree grantor |
|
|
Abstract |
This paper presents an educational development that extends the boundary of traditional distance
learning approach to incorporate computer laboratory for live IT hands-on lessons for learners in
developing countries. The proposed approach contributes to widen the IT learning opportunities in
Asia where shortage of local teaching resources is the restricted condition. The distance learning
environment is designed to deliver high-quality lectures and support multi-point live conversations in a distributed classroom. Computer virtualization technology and large-scale computing laboratory are integrated to provide laboratory environments for region-wide learners. The proposed approach has been proven feasible and effective through the actual implementations and evaluations of Asia-wide workshops in 2006 and 2008.
本研究は、講義配信という従来の遠隔教育の枠を超え、情報技術の演習環境を構築し、発展途上国の学習者に対して新たな教育展開を行った。本手法は、教えるための資源が限られるアジア地域において、情報技術習得の機会拡大に貢献した。提案する遠隔講義環境は、高品質の講義映像を分散した複数教室で同時受信が可能であり、教室間のコミュニケーションも保障する。また、各参加者に仮想環境を用いた大規模演習環境を提供する。提案手法を2006年及び2008年にアジア規模ワークショップとして実践し、評価を通してその実現性と有用性を明らかにした。
|
|
Table of contents |
|
Keyword |
|
NDC |
|
Note |
特集 アジアにおけるネットワークと遠隔教育
研究論文
|
|
Language |
|
Type of resource |
|
Genre |
|
Text version |
|
Related DOI |
|
Access conditions |
|
Last modified date |
|
Creation date |
|
Registerd by |
|
History |
Dec 16, 2009 | | コメント, フリーキーワード, 抄録, 版, 本文, キーワード を変更 |
Feb 26, 2024 | | JaLCDOI,Note 注記 を変更 |
|
|
Index |
|
Related to |
|