アイテムタイプ |
Article |
ID |
|
プレビュー |
画像 |
|
キャプション |
|
|
本文 |
|
本文公開日 |
|
タイトル |
タイトル |
Concept development of the electric vehicle "KAZ"
|
カナ |
|
ローマ字 |
|
|
別タイトル |
名前 |
電気自動車「KAZ」のコンセプト構築
|
カナ |
デンキ ジドウシャ 「KAZ」 ノ コンセプト コウチク
|
ローマ字 |
Denki jidosha "KAZ" no konseputo kochiku
|
|
著者 |
名前 |
Gogh, Dirk van
|
カナ |
ゴッホ, ディルク ファン
|
ローマ字 |
|
所属 |
ゲント大学連合ホ-グスクールゲント建築学科ファインアート
|
所属(翻訳) |
Fine Arts and Audiovisual Art, Department of Architecture, Hogeschool Gent, Ghent University Association
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
河上, 清源
|
カナ |
カワカミ, キヨモト
|
ローマ字 |
Kawakami, Kiyomoto
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科特別研究助手
|
所属(翻訳) |
Research Associate (Non-Tenured), Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
江本, 聞夫
|
カナ |
エモト, キクオ
|
ローマ字 |
Emoto, Kikuo
|
所属 |
慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科特別研究講師
|
所属(翻訳) |
Assistant Professor (Non-Tenured), Graduate School of Media and Governance, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
名前 |
清水, 浩
|
カナ |
シミズ, ヒロシ
|
ローマ字 |
Shimizu, Hiroshi
|
所属 |
慶應義塾大学環境情報学部教授
|
所属(翻訳) |
Professor, Faculty of Environmental Information, Keio University
|
役割 |
|
外部リンク |
|
|
版 |
|
出版地 |
|
出版者 |
名前 |
慶應義塾大学湘南藤沢学会
|
カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ
|
ローマ字 |
Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai
|
|
日付 |
出版年(from:yyyy) |
2005
|
出版年(to:yyyy) |
|
作成日(yyyy-mm-dd) |
|
更新日(yyyy-mm-dd) |
|
記録日(yyyy-mm-dd) |
|
|
形態 |
|
上位タイトル |
名前 |
Keio SFC journal
|
翻訳 |
|
巻 |
4
|
号 |
1
|
年 |
2005
|
月 |
|
開始ページ |
96
|
終了ページ |
126
|
|
ISSN |
|
ISBN |
|
DOI |
|
URI |
|
JaLCDOI |
|
NII論文ID |
|
医中誌ID |
|
その他ID |
|
博士論文情報 |
学位授与番号 |
|
学位授与年月日 |
|
学位名 |
|
学位授与機関 |
|
|
抄録 |
Actually an internal combustion engine vehicle's structure is differentof that of an electric vehicle. To enter electric vehicles into the automotive market, environmental and energy problems are solved but a high performance with new merits need be originated. In this paper EV technology and the target user are analyzed. New wheel lay-out, door and seat arrangements and the outer and inner styling are originated. Using this research a high class vehicle is created, clay models, a running prototype and real models are realized. The cabin space is 1.5 times larger than that of the same outer sized internal combustion engine car. Finally a 600hp and high speed electric vehicle of 311km/h, a 1/2 box vehicle appeared on today's road. 今日の内燃機関自動車と電気自動車はその構造において大きな違いがある。電気自動車を内燃機関自動車の市場に導入するためには環境とエネルギーの問題が解決されることはもちろんのこと、高性能化と新しい利点の付加が求められる。本文では電気自動車とその利用対象者を分析する。新しい車輪配置、ドアとシートの配置及び内装と外観のデザインを行った。この結果をもとに高級車を目指した車のデザインを行い、クレイモデル、走行可能台車及び実車の試作を行った。この車では同一の長さの内燃機関自動車に比べて、室内空間を1.5倍長くすることができた。結果として600馬力の出力を持ち311km/hの最高速度を達成した8人乗り乗用車を実現した。
|
|
目次 |
|
キーワード |
|
NDC |
|
注記 |
|
言語 |
|
資源タイプ |
|
ジャンル |
|
著者版フラグ |
|
関連DOI |
|
アクセス条件 |
|
最終更新日 |
|
作成日 |
|
所有者 |
|
更新履歴 |
|
インデックス |
|
関連アイテム |
|