慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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Item Type Article
ID
0402-0201-0800  
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Caption  
Full text
 
Release Date
 
Title
Title 電気自動車を高機能化する新しいサスペンションシステム : 8輪タンデムホイールサスペンションの提案と開発  
Kana デンキ ジドウシャ オ コウキノウカ スル アタラシイ サスペンション システム : 8リン タンデム ホイール サスペンション ノ テイアン ト カイハツ  
Romanization Denki jidosha o kokinoka suru atarashii sasupenshon shisutemu : 8rin tandemu hoiru sasupenshon no teian to kaihatsu  
Other Title
Title A new suspension system for electric vehicles : invention, research and development of an 8 wheel tandem-wheel suspension system  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 大西, 将浩  
Kana オオニシ, マサヒロ  
Romanization Onishi, Masahiro  
Affiliation 慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程  
Affiliation (Translated) Doctoral program, Graduate School of Media and Governance, Keio University  
Role  
Link  

Name 河上, 清源  
Kana カワカミ, キヨモト  
Romanization Kawakami, Kiyomoto  
Affiliation 科学技術振興事業団技術員  
Affiliation (Translated) Researcher, Japan Science and Technology Cooperation  
Role  
Link  

Name 柿崎, 勇晃  
Kana カキザキ, ユウコウ  
Romanization Kakizaki, Yuko  
Affiliation 科学技術振興事業団技術員  
Affiliation (Translated) Researcher, Japan Science and Technology Cooperation  
Role  
Link  

Name 松ヶ浦, 史郎  
Kana マツガウラ, シロウ  
Romanization Matsugaura, Shiro  
Affiliation 慶應義塾大学大学院政策・メディア研究科後期博士課程  
Affiliation (Translated) Doctoral program, Graduate School of Media and Governance, Keio University  
Role  
Link  

Name 清水, 浩  
Kana シミズ, ヒロシ  
Romanization Shimizu, Hiroshi  
Affiliation 慶應義塾大学環境情報学部教授  
Affiliation (Translated) Professor, Faculty of Environmental Information, Keio University  
Role  
Link  
Edition
 
Place
藤沢  
Publisher
Name 慶應義塾大学湘南藤沢学会  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ショウナン フジサワ ガッカイ  
Romanization Keio gijuku daigaku shonan fujisawa gakkai  
Date
Issued (from:yyyy) 2003  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
 
Source Title
Name Keio SFC journal  
Name (Translated)  
Volume 2  
Issue 1  
Year 2003  
Month 3  
Start page 168  
End page 190  
ISSN
13472828  
ISBN
4877381635  
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
電気自動車の設計自由度の高さを生かし、その空間効率・乗り心地性能・操縦安性を向上させる“タンデムホイールサスペンション”を考案・開発、高性能電気自動車“和-KAZ”に搭載した。その基本的な構造は4輪のタイヤを小径の8輪に置き換え、さらに隣り合う2輪を油圧配管で結合した油空圧サスペンションである。シミュレーションの結果、通常の4輪車に比べ車体の上下振動を3.6倍抑制する優れた乗り心地性能が明らかとなったほか、“和-KAZ”を用いた実車試験により、卓越した操縦安定性が定量的に確認された。 This study will outline the invention and development of a new suspension system for an electric vehicle named the Tandem Wheel Suspension System (TWS). TWS is a new suspension concept that makes a great progress in space utility, ride comfort and maneuverability. A major aspect of TWS is the replacement of the 4 large wheels with 8 smaller wheels. The four pairs of adjoining wheels are connected with hydraulic piping and hydro-pneumatic spring shock absorber units. The results of simulations reveal that the ride comfort of TWS should demonstrate an improvement of 3.6 times. Maneuverability of the TWS has been verified by skid pad tests using the high performance electric vehicle "KAZ", which has proven its excellent handling.
 
Table of contents

 
Keyword
電気自動車  

空間効率  

乗り心地  

操縦安定性  

サスペンション  
NDC
 
Note
自由論題論文
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Journal Article  
Text version
none  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 08, 2008 20:09:13  
Creation date
Mar 21, 2008 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
May 8, 2008    コメント, フリーキーワード, キーワード を変更
 
Index
/ Public / Shonan Fujisawa / Keio SFC journal / 2(1) 2003
 
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