慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
KO40001001-00002012-0252  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
KO40001001-00002012-0252.pdf
Type :application/pdf Download
Size :18.1 MB
Last updated :Sep 13, 2021
Downloads : 582

Total downloads since Sep 13, 2021 : 582
 
Release Date
 
Title
Title Social Gift Influence Design : 企画者満足度に重点を置く ソーシャルギフトサービスの設計  
Kana Social gift influence design : キカクシャ マンゾクド ニ ジュウテン オ オク ソーシャル ギフト サービス ノ セッケイ  
Romanization Social gift influence design : kikakusha manzokudo ni juten o oku sosharu gifuto sabisu no sekkei  
Other Title
Title Social gift influence design : the design of social gift service centered on the satisfaction of organizers  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 藤代, 健介  
Kana フジシロ, ケンスケ  
Romanization Fujishiro, Kensuke  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role Dissertant  
Link  

Name 稲蔭, 正彦  
Kana イナカゲ, マサヒコ  
Romanization Inakage, Masahiko  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role Thesis advisor  
Link  
Edition
 
Place
横浜  
Publisher
Name 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
Kana ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
Romanization Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
Date
Issued (from:yyyy) 2012  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
vii, 90 p.  
Source Title
Name  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本論文はソーシャルメディアを活用したソーシャルギフトサービスにおいてステークホルダーの一人である企画者にフォーカスした設計「Social Gift InfluenceDesign」について述べる。Social Gift Influence Designの有用性を確認するために花を商材にしたソーシャルギフトサービス「bouquet」を設計し、検証を行った。
ソーシャルギフトサービスは2011年に誕生した比較的新しいソーシャルメディアを活用したEコマースの形態である。それはまだ明確な設計手法は定義されていない。その中でSocial Gift Influence Designはソーシャルメディアの特性を使ってネットワーク型の購買手法を獲得するためにインフルエンサーとしての役割を果たす企画者に注目する。企画者のイベントを企画する際に求めるニーズを設計内容に反映させることでサービスの循環を円滑な方向に向けていく。
本論文では企画者に対するペーパープロトタイピングおよびインタラクティブプロトタイプを用いたデザインリサーチを踏まえbouquetサービス設計について言及する。そしてSocial Gift Influence Designの設計について考察する。
 
Table of contents

 
Keyword
サービスデザイン  

ソーシャルギフト  

花  

インタラクションデザイン  

デザインリサーチ  
NDC
 
Note
修士学位論文. 2012年度メディアデザイン学 第252号
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Thesis or Dissertation  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 13, 2021 11:22:47  
Creation date
Oct 30, 2013 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
Sep 13, 2021    Abstract 内容,Note を変更
 
Index
/ Public / Graduate School of Media Design / Master's thesis / Academic Year 2012
 
Related to