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KAKEN_18K01888seika  
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Release Date
 
Title
Title 消費者間の経済的インタラクションに関するミクロ的研究  
Kana ショウヒシャカン ノ ケイザイテキ インタラクション ニ カンスル ミクロテキ ケンキュウ  
Romanization Shōhishakan no keizaiteki intarakushon ni kansuru mikuroteki kenkyū  
Other Title
Title Research on economic interaction among consumers  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 山本, 晶  
Kana ヤマモト, ヒカル  
Romanization Yamamoto, Hikaru  
Affiliation 慶應義塾大学・経営管理研究科 (日吉) ・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 80376574
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2021  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2020  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究においては消費者間の経済的インタラクションに焦点を当て,消費者の参加行動の解明を試みた。なお,消費者間の経済的インタラクションとはより具体的には,フリマアプリやオンライン・オークション,スキルシェアリング・サイトなどにおいて,消費者間でモノやサービスを売買する行為を指す。研究成果としては,(1)先行研究レビューによる対象概念の精緻化,(2)オンラインのC2Cプラットフォームへの参加に影響を及ぼす不正ユーザーの特定とその行動の理解,(3)消費者間の経済的インタラクションに売り手として参画する消費者の一次流通における購買意思決定の解明,を行った。
The aim of this research is to envision the C2C (consumer-to-consumer) economic interactions. The C2C economic interactions refer to the act of buying and selling goods and services between consumers in online platforms such as flea-market apps, online auctions, and skill-sharing sites. To achieve the aim of the research, the author (1) envisioned and delineated the concept of C2C economic interactions by intensive research review; (2) detected malicious users and power sellers who can harm the healthy growth of an online C2C platform; (3) examined the purchase behavior of the consumers who take part in online C2C economic interactions as a seller.
 
Table of contents

 
Keyword
消費者行動  

マーケティング  

オンライン・プラットフォーム  

C2Cインタラクション  

二次流通市場  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究 (C) (一般)
研究期間 : 2018~2020
課題番号 : 18K01888
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 17, 2022 13:20:38  
Creation date
May 17, 2022 13:20:38  
Registerd by
mediacenter
 
History
May 17, 2022    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2020 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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