アイテムタイプ |
Article |
ID |
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プレビュー |
画像 |
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キャプション |
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本文 |
KO50001004-00020004-0030.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
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Last updated |
:Oct 9, 2014 |
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本文公開日 |
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タイトル |
タイトル |
整流火花に関する研究(第1報) : 標示方法に就いて
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カナ |
セイリュウ ヒバナ ニ カンスル ケンキュウ (ダイ1ポウ) : ヒョウジ ホウホウ ニ ツイテ
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ローマ字 |
Seiryu hibana ni kansuru kenkyu (dai1po) : hyoji hoho ni tsuite
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別タイトル |
名前 |
Study on the commutation sparks (1), (Method of indication)
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カナ |
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ローマ字 |
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著者 |
名前 |
宗宮, 知行
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カナ |
ソウミヤ, トモユキ
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ローマ字 |
Somiya, Tomoyuki
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所属 |
慶應義塾大学教授
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所属(翻訳) |
Prof. of Keiogijuku University
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
上木, 忠勇
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カナ |
ウエキ, タダオ
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ローマ字 |
Ueki, Tadao
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
山名, 順圭
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カナ |
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ローマ字 |
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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名前 |
日向野, 精作
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カナ |
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ローマ字 |
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所属 |
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所属(翻訳) |
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役割 |
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外部リンク |
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版 |
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出版地 |
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出版者 |
名前 |
慶應義塾大学藤原記念工学部
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カナ |
ケイオウ ギジュク ダイガク フジワラ キネン コウガクブ
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ローマ字 |
Keio gijuku daigaku Fujiwara kinen kogakubu
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日付 |
出版年(from:yyyy) |
1949
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出版年(to:yyyy) |
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作成日(yyyy-mm-dd) |
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更新日(yyyy-mm-dd) |
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記録日(yyyy-mm-dd) |
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形態 |
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上位タイトル |
名前 |
慶應義塾大学藤原記念工学部研究報告
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翻訳 |
Proceedings of Faculty of Engineering, Keiogijuku University
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巻 |
2
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号 |
4
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年 |
1949
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月 |
4
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開始ページ |
30(30)
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終了ページ |
35(35)
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII論文ID |
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医中誌ID |
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その他ID |
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博士論文情報 |
学位授与番号 |
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学位授与年月日 |
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学位名 |
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学位授与機関 |
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抄録 |
In a search coil placed near the brush, the voltage is induced when the sparks occur under the brush. The peak value, the mean valve of the induced voltage and the frequency of occurrence of the voltage above a certain value are found well to indicate the nature of the spark by means of the high speed Brown tube oscillograph. A new spark indicator is devised which is consisted of the indicators of these three factors. The spark numbers which indicate the sparking order now under use sometimes are mislead, because there are several kinds of sparks even the spark numbers are the same. During the experiments of railway motors, we found there were at least two kinds of sparks quite different in nature. This indicator is a remote measuring devise and is fitted for the spark inspection where the motor is under floor as the railway motor. The results of the comparisons of the commutation faculty of the import-brush NCC-258 and the brushes made in Japan, show no special difference in the laboratory tests. The test results of the sparking of the high speed operation of the electric cars are also added.
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目次 |
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キーワード |
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NDC |
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注記 |
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言語 |
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資源タイプ |
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ジャンル |
Departmental Bulletin Paper
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著者版フラグ |
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関連DOI |
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最終更新日 |
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作成日 |
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所有者 |
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関連アイテム |
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