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KO40001001-00002012-0264  
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本文公開日
 
タイトル
タイトル "Cue" : a sales-assistive key holder for sales clerks of large retail stores  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 李, 昂  
カナ リ, コウ  
ローマ字 Li, Ang  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 奥出, 直人  
カナ オクデ, ナオヒト  
ローマ字 Okude, Naohito  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
 
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2012  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
vii, 105 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
In recent years, there are more and more big retail stores which attract a lot of customers. In these big retail stores, sales clerks are so busy that can not serve and help every customer in time. On the other hand, the interaction with sales clerks is very important for customers, especially when they are hesitating whether to buy products.
"Cue", a key holder for sales-assistance in large retail stores; designed to detect whether customers are hesitating to by products and tell the sales clerks the cue of approaching and helping them. It aims to help the sales clerks to grasp the information of customers more efficiently, and also meet the customers' needs more effectively.
This paper describes my design process from vision to implementation, and a test in a big sporting goods retail store, discusses how to design this interactive key holder for sales clerks and how does it assist them as a new working style and also meet the needs of customers.
 
目次

 
キーワード
Design Thinking  

Interaction Design  

Sales-Assistant  

Sales clerks-customers communication  
NDC
 
注記
修士学位論文. 2012年度メディアデザイン学 第264号
 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
publisher  
関連DOI
アクセス条件

 
最終更新日
Sep 13, 2021 12:34:52  
作成日
Oct 30, 2013 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Sep 13, 2021    抄録 内容,注記 を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2012
 
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