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KO40001001-00002010-0081  
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タイトル
タイトル A study of the effect that interaction and context of digitalized signage have on user satisfaction : for optimized system and service design  
カナ  
ローマ字  
別タイトル
名前  
カナ  
ローマ字  
著者
名前 金, 黄坤  
カナ キム, ハンコン  
ローマ字 Kim, Hwanggon  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Dissertant  
外部リンク  

名前 岸, 博幸  
カナ キシ, ヒロユキ  
ローマ字 Kishi, Hiroyuki  
所属  
所属(翻訳)  
役割 Thesis advisor  
外部リンク  
Publisher  
出版地
横浜  
出版者
名前 慶應義塾大学大学院メディアデザイン研究科  
カナ ケイオウ ギジュク ダイガク ダイガクイン メディア デザイン ケンキュウカ  
ローマ字 Keio gijuku daigaku daigakuin media dezain kenkyuka  
日付
出版年(from:yyyy) 2010  
出版年(to:yyyy)  
作成日(yyyy-mm-dd)  
更新日(yyyy-mm-dd)  
記録日(yyyy-mm-dd)  
形態
52 p.  
上位タイトル
名前  
翻訳  
 
 
 
 
開始ページ  
終了ページ  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
 
JaLCDOI
NII論文ID
 
医中誌ID
 
その他ID
 
博士論文情報
学位授与番号  
学位授与年月日  
学位名  
学位授与機関  
抄録
The objectives of this study is to divide the interactive factors which is created by applying the keyword of digitalization to new media, digital signage into user control, responsiveness, two-way communication, personalization and pleasure, and understand interactions between personal characteristics by analyzing user satisfaction according to personal characteristics like innovation and self- control. For this, we set up the study models and hypotheses based on studying previous literature. In order to verify this, we carried out survey for 20s-30s users. Besides this, we also aim to verify the effects and user's reaction based on the quantitative data from large scaled promotion using digital signage through implementing digitalization.
In the result of the study, first, the interactive factors of digital signage are shown to have effect on user satisfaction. The responsiveness, two-way communication, pleasure and personalization among interactive factors have effect on user satisfaction. However, user's control is not shown to have effect on user satisfaction.
This means that users expect the full implementation of digitalization into digital signage while the most of the current signage system is lack of it. From this, we can forecast that such factors like two-way communication and personalization will play core roles. This result also shows that these factors including real-time, two-way, and personalization which are used to be ignored can play such important roles. After expanding the possible service areas in digital signage, the supply of various contents and user's convenience should be improved to increase user's interaction.
And personal innovation partially has effect on interaction and satisfaction. Personal innovation is shown to be meaningful for the effect which user control and two-way communication have on satisfaction. This means that users feel high satisfaction when they can form and control something easy to deal with. The satisfaction also could be higher when users can find solutions for the questions easily with the content changed suitable for user's demand.
This study aims to understand the media characteristics by analyzing the interactive factors about digital signage service.
 
目次

 
キーワード
Interaction  

Digitalization  

Digital Signage  

user context  

two-way communication  
NDC
 
注記

 
言語
英語  
資源タイプ
text  
ジャンル
Thesis or Dissertation  
著者版フラグ
 
本文URI
 
アクセス条件

 
最終更新日
Jul 28, 2011 10:39:20  
作成日
Jul 27, 2011 09:00:00  
所有者
mediacenter
 
更新履歴
Jul 28, 2011    フリーキーワード, 年, 抄録, キーワード を変更
 
インデックス
/ Public / (KMD)メディアデザイン研究科 / Master's thesis / Academic Year 2010
 
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