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KAKEN_26380572seika  
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Release Date
 
Title
Title 消費者のエンゲージメント行動を促すメカニズム  
Kana ショウヒシャ ノ エンゲージメント コウドウ オ ウナガス メカニズム  
Romanization Shōhisha no engējimento kōdō o unagasu mekanizumu  
Other Title
Title Understanding customer engagement behavior  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 山本, 晶  
Kana ヤマモト, ヒカル  
Romanization Yamamoto, Hikaru  
Affiliation 慶應義塾大学・経営管理研究科・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 80376574

Name 松村, 真宏  
Kana マツムラ, ナオヒロ  
Romanization Matsumura, Naohiro  
Affiliation 大阪大学・経済学研究科・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 10379159
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2017  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2016  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究の目的は, 消費者のエンゲージメント行動を促すメカニズムを解明することである。そのために, (1) インターネット上におけるエンゲージメント行動の解明と促進要因の同定, (2) オフラインの実店舗におけるショッパーインサイトの解明と店舗内エンゲージメント行動の決定要因の同定, を行った。(1)についてはSNSサイトのユーザーの行動履歴データを用いて, エンゲージメント行動の諸側面の解明と, その発生メカニズムを明らかにした。(2)についてはスーパーマーケットにて実験を実施し, エンゲージメント行動を促進する要因についての仮説の検証を行った。
The aim of this research to understand the mechanism of customer engagement behavior in online and offline environment. Customer engagement behavior is defined as customer's behavioral manifestations that have a brand or firm focus, beyond purchase, resulting from motivational drivers. To get deeper insight into engagement behavior in online environment, we identified various components of engagement behavior and calculated engagement value of users in mobile SNS. Past research suggests that engagement value is a combination of different aspects of customer behavior. Using the dataset provided by mobile social networking site, we calculate three components of customer engagement value. Also, we identified the relationships between different components of engagement value. For the engagement behavior in offline environment, we conducted experiment in supermarket to understand the drivers to enhance engagement behavior.
 
Table of contents

 
Keyword
エンゲージメント行動  

消費者行動  

マーケティング  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2014~2016
課題番号 : 26380572
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 04, 2019 09:16:17  
Creation date
Sep 21, 2017 15:41:01  
Registerd by
mediacenter
 
History
Sep 4, 2019    タイトル ローマ字,著者 著者ID,著者版フラグ を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2016 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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