慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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ID
KAKEN_26380570seika  
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KAKEN_26380570seika.pdf
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Size :85.1 KB
Last updated :Sep 21, 2017
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Release Date
 
Title
Title 消費者のブランド無選好を形成する要因とその結果に関する実証研究  
Kana ショウヒシャ ノ ブランド ムセンコウ オ ケイセイスル ヨウイン ト ソノ ケッカ ニ カンスル ジッショウ ケンキュウ  
Romanization Shohisha no burando musenko o keiseisuru yoin to sono kekka ni kansuru jissho kenkyu  
Other Title
Title An empirical study of consumers' brand parity : antecedents and consequences  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 坂下, 玄哲  
Kana サカシタ, モトタカ  
Romanization Sakashita, Mototaka  
Affiliation 慶應義塾大学・大学院経営管理研究科・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 00384157

Name Viswanathan, Vijay  
Kana ビスワネイサン, ビージェイ  
Romanization  
Affiliation ノースウエスタン大学・メディルスクール・IMC学科・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2017  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2016  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は, 消費者が特定製品カテゴリーに存在する異なる複数のブランドに対する選好をいずれも形成しないような状況(ブランド無選好)に注目し, それがいかなる要因によってもたらされ, かつ, 結果としてどのような効果を生むかについて, 特に消費者の認知構造という視点から理論的, かつ実証的に検討を加えることを目的として行われた。経験データの分析結果から, 特定ブランド情報を活発に閲覧する消費者ほど, 単一製品カテゴリーにおける主要なブランド間の類似性(ブランド・パリティー)を低く知覚すること, 結果として当該ブランドへの態度も高くなる可能性があることがわかった。
The purpose of this study is to investigate the antecedents and consequences of consumers' "no brand preference", which occurs when consumers do not hold any particular positive attitude towards all the major existing brands in a product category, by theoretically and empirically focusing on consumers' cognitive structure. Analyzing the behavioral and attitudinal data of actual consumers, it revealed that consumers searching for information about a particular brand tended to hold lower level of brand parity (perceived similarity among different brands in a product category), thus forming higher positive attitude towards the brand.
 
Table of contents

 
Keyword
情報探索  

ブランド・パリティー  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2014~2016
課題番号 : 26380570
研究分野 : マーケティング, 消費者行動, ブランド・マネジメント
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Sep 21, 2017 15:41:01  
Creation date
Sep 21, 2017 15:41:01  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2016 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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