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Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_26380569seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Last updated |
:Nov 12, 2018 |
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Release Date |
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Title |
Title |
選択時点での消費者の購買意思決定のダイナミクスに関する研究
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Kana |
センタク ジテン デノ ショウヒシャ ノ コウバイ イシ ケッテイ ノ ダイナミクス ニ カンスル ケンキュウ
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Romanization |
Sentaku jiten deno shōhisha no kōbai ishi kettei no dainamikusu ni kansuru kenkyū
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Other Title |
Title |
Research on consumer dynamic decision making in choice process
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
里村, 卓也
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Kana |
サトムラ, タクヤ
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Romanization |
Satomura, Takuya
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Affiliation |
慶應義塾大学・商学部・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 40324743
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2018
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2017
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
本研究は消費者の選択時点での情報収集過程と代替案評価という購買意思決定のダイナミクスを解明しようというものである。消費者は過去の経験に基づく記憶だけでなく, 選択時も対象を注視することで情報を能動的に取得するが, このような選択時の情報収集過程も知ることで, 代替案の評価がどのようにされているのかを明らかにすることができると本研究では考える。そのため視線移動データと選択データを統合的に利用できるモデルの構築を試み, さらにデータ取得のためのシステムの開発を行った。
This research focuses on the dynamics of consumer decision making in the choice situation ; this process includes information acquisition and alternative evaluation. When a consumer makes a choice decision, she not only uses memory from past experience but also gives attention to choice alternatives and actively acquires their information. Understanding the information acquisition process help us to know how the consumer evaluates alternatives before the choice. To this aim, We attempt to develop models to integrate visual attention and choice data and developed the experimental system to obtain data.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2014~2017
課題番号 : 26380569
研究分野 : マーケティング
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Language |
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Type of resource |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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