慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

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KAKEN_26380569seika  
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KAKEN_26380569seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title 選択時点での消費者の購買意思決定のダイナミクスに関する研究  
Kana センタク ジテン デノ ショウヒシャ ノ コウバイ イシ ケッテイ ノ ダイナミクス ニ カンスル ケンキュウ  
Romanization Sentaku jiten deno shōhisha no kōbai ishi kettei no dainamikusu ni kansuru kenkyū  
Other Title
Title Research on consumer dynamic decision making in choice process  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 里村, 卓也  
Kana サトムラ, タクヤ  
Romanization Satomura, Takuya  
Affiliation 慶應義塾大学・商学部・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 40324743
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2018  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2017  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は消費者の選択時点での情報収集過程と代替案評価という購買意思決定のダイナミクスを解明しようというものである。消費者は過去の経験に基づく記憶だけでなく, 選択時も対象を注視することで情報を能動的に取得するが, このような選択時の情報収集過程も知ることで, 代替案の評価がどのようにされているのかを明らかにすることができると本研究では考える。そのため視線移動データと選択データを統合的に利用できるモデルの構築を試み, さらにデータ取得のためのシステムの開発を行った。
This research focuses on the dynamics of consumer decision making in the choice situation ; this process includes information acquisition and alternative evaluation. When a consumer makes a choice decision, she not only uses memory from past experience but also gives attention to choice alternatives and actively acquires their information. Understanding the information acquisition process help us to know how the consumer evaluates alternatives before the choice. To this aim, We attempt to develop models to integrate visual attention and choice data and developed the experimental system to obtain data.
 
Table of contents

 
Keyword
購買意思決定  

選択モデル  

選択ダイナミクス  

視線移動  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2014~2017
課題番号 : 26380569
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Nov 12, 2018 15:24:11  
Creation date
Nov 12, 2018 15:24:11  
Registerd by
mediacenter
 
History
Nov 12, 2018    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2017 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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