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KAKEN_25780263seika  
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Release Date
 
Title
Title トランスナショナル化による競争優位構築 : 新興国のオートバイ産業と日本企業  
Kana トランスナショナルカ ニ ヨル キョウソウ ユウイ コウチク : シンコウコク ノ オートバイ サンギョウ ト ニホン キギョウ  
Romanization Toransunashonaruka ni yoru kyoso yui kochiku : shinkokoku no otobai sangyo to Nihon kigyo  
Other Title
Title Building competitive advantage by transnational organization : motorcycle industry in emerging countries and Japanese firms  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 三嶋, 恒平  
Kana ミシマ, コウヘイ  
Romanization Mishima, Kohei  
Affiliation 慶應義塾大学・経済学部・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 90512765
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2016  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2015  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
本研究は日本企業の国際的な競争優位の源泉としてトランスナショナル化(本社と海外拠点が相互依存の関係であり共同で優位性を構築し共有するようになること)に着目し, 既存研究では不十分であった(1) 新興国の市場・拠点でのイノベーションの発現, (2) そのグローバルな組織における共有経路・形態, (3) それらが組織全体の競争優位へ及ぼす影響の3つを明らかにすることを目的とした。
目的(1)は企業や販売現場の実態調査を繰り返すことで特定の新興国におけるイノベーションを明らかにすることができた。目的(2)(3)は実態調査に加え, 国際経営論を巡るサーベイと学会報告での議論を通じて概ね達成することができた。
This study focused on transnational organization as the source of international competitive advantage of Japanese firms. And we had three purposes for this study.First, to find the innovation arising at the market and production line in emerging countries, and through field research on firms and markets we could reveal one of those innovation.Second, to explain the process of sharing those innovation in the global organization, and field research suggested something important on this point.Third, to find the linkage between the innovation and trans nationalization for the competitive advantage, and we surveyed international management studies, made presentations at academic conferences and argue on it so that we could get some implications.
 
Table of contents

 
Keyword
新興国  

トランスナショナル化  

イノベーション  

競争優位の源泉  

オートバイ産業  

インド  

ミャンマー  

バングラデシュ  
NDC
 
Note
研究種目 : 若手研究(B)
研究期間 : 2013~2015
課題番号 : 25780263
研究分野 : 国際経営論
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 27, 2016 11:19:02  
Creation date
Dec 27, 2016 11:19:02  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2015 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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