慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

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ID
KAKEN_25380571seika  
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KAKEN_25380571seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title カスタマイゼーション・サービスのジレンマに関する多変量解析  
Kana カスタマイゼーション・サービス ノ ジレンマ ニ カンスル タヘンリョウ カイセキ  
Romanization Kasutamaizeshon sabisu no jirenma ni kansuru tahenryo kaiseki  
Other Title
Title An analysis on the dilemma of customization services  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 小野, 晃典  
Kana オノ, アキノリ  
Romanization Ono, Akinori  
Affiliation 慶應義塾大学・商学部・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 20296742
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2016  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2015  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
消費者は, カスタマイズ製品の購買経験の過小が異なれば, カスタマイゼーション・サービスが提供するカスタマイゼーションの幅に対するニーズについても異なる。それにもかかわらず, カスタマイゼーションを推進してきた企業は, その点を考慮に入れず, 画一的なカスタマイゼーション・サービスを提供する傾向にある。本研究は, この現状を「カスタマイゼーションのジレンマ」と呼称し, その現状把握と, 考えられうる打開策の立案を実施した。
Customers with different experience levels of product customization are different from each other also in their needs to the level of customization service. However, most firms have provided their customers with a single customization service rather than various customized customization services. This research project called it "the dilemma of customization services" and conduced some studies regarding what the dilemma.
 
Table of contents

 
Keyword
product customization  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究(C)(一般)
研究期間 : 2013~2015
課題番号 : 25380571
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Dec 27, 2016 11:18:38  
Creation date
Dec 27, 2016 11:18:38  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2015 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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