慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

Home  »»  Listing item  »»  Detail

Detail

Item Type Article
ID
KAKEN_23720371seika  
Preview
Image
thumbnail  
Caption  
Full text
KAKEN_23720371seika.pdf
Type :application/pdf Download
Size :520.9 KB
Last updated :Oct 31, 2013
Downloads : 1001

Total downloads since Oct 31, 2013 : 1001
 
Release Date
 
Title
Title 中世ヨーロッパにおける説教形式の進化の研究  
Kana チュウセイ ヨーロッパ ニ オケル セッキョウ ケイシキ ノ シンカ ノ ケンキュウ  
Romanization Chusei Yoroppa ni okeru sekkyo keishiki no shinka no kenkyu  
Other Title
Title Evolution of the sermon form in the Middle Ages  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 赤江, 雄一  
Kana アカエ, ユウイチ  
Romanization Akae, Yuichi  
Affiliation 慶應義塾大学・文学部・助教  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 50548253
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2013  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2012  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
説教術書ジャンルに属する著作および関連する説教著述支援ジャンルとの比較分析作業を通じて、13世紀後期から14世紀前期にかけて生じた、新しい説教テクニックの導入によってもたらされた説教形式の重要な変化を同定した。この進化した説教形式に対する説教者たちの異なる態度を探ることで中世後期の聖書解釈・翻訳、修辞学、ラテン語写本研究、書物史、読書実践の歴史の絡み合う新たな研究領域を見いだした。
 
Table of contents

 
Keyword
中世後期ヨーロッパ精神史  

スコラ学  

聖書解釈/翻訳  

修辞学  

ラテン語写本研究  

読書史/書物史  

国際情報交換  
NDC
 
Note
研究種目 : 若手研究(B)
研究期間 : 2011~2012
課題番号 : 23720371
研究分野 : 人文学
科研費の分科・細目 : 史学、西洋史
 
Language
日本語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
Oct 30, 2013 09:00:00  
Creation date
Oct 30, 2013 09:00:00  
Registerd by
mediacenter
 
History
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2012 / Japan Society for the Promotion of Science
 
Related to