Item Type |
Article |
ID |
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Caption |
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Full text |
KAKEN_23500154seika.pdf
Type |
:application/pdf |
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Size |
:2.6 MB
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Last updated |
:Dec 11, 2014 |
Downloads |
: 601 |
Total downloads since Dec 11, 2014 : 601
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Release Date |
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Title |
Title |
没入ドライビングシミュレータによる高齢ドライバ向け運転行動観察システムの研究
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Kana |
ボツニュウ ドライビング シミュレータ ニ ヨル コウレイ ドライバムケ ウンテン コウドウ カンサツ システム ノ ケンキュウ
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Romanization |
Botsunyu doraibingu shimyureta ni yoru korei doraibamuke unten kodo kansatsu shisutemu no kenkyu
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Other Title |
Title |
Senior car driver's behavior observation system using immersive display
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Kana |
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Romanization |
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Creator |
Name |
立山, 義祐
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Kana |
タテヤマ, ヨシスケ
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Romanization |
Tateyama, Yoshisuke
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Affiliation |
慶應義塾大学・大学院システムデザイン・マネジメント研究科・助教(研究奨励)(非常勤)
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team head
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Link |
科研費研究者番号 : 30543558
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Name |
小木, 哲朗
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Kana |
オギ, テツロウ
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Romanization |
Ogi, Tetsuro
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Affiliation |
慶應義塾大学・大学院システムデザイン・マネジメント研究科・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 00282583
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Name |
西村, 秀和
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Kana |
ニシムラ, ヒデカズ
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Romanization |
Nishimura, Hidekazu
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Affiliation |
慶應義塾大学・大学院システムデザイン・マネジメント研究科・教授
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Affiliation (Translated) |
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Role |
Research team member
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Link |
科研費研究者番号 : 70228229
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Edition |
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Place |
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Publisher |
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Date |
Issued (from:yyyy) |
2014
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Issued (to:yyyy) |
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Created (yyyy-mm-dd) |
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Updated (yyyy-mm-dd) |
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Captured (yyyy-mm-dd) |
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Physical description |
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Source Title |
Name |
科学研究費補助金研究成果報告書
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Name (Translated) |
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Volume |
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Issue |
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Year |
2013
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Month |
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Start page |
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End page |
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ISSN |
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ISBN |
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DOI |
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URI |
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JaLCDOI |
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NII Article ID |
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Ichushi ID |
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Other ID |
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Doctoral dissertation |
Dissertation Number |
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Date of granted |
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Degree name |
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Degree grantor |
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Abstract |
没入ディスプレイの没入世界提示性能について、スクリーン間の画面更新同期が与える影響について調べた。更新速度が遅くなったとしても全スクリーンで同期をとる方法が比較的有利ではあるものの、必ずしも非同期の方法を否定するものではないことがわかった。VR酔い対策に関して、本課題においてはコントラスト比を抑える事や、速度リミッタの調整、ブレーキ力の調整等で対処した。没入ドライビングシミュレータによる運転行動観察の結果、一般ドライバに比べて高齢ドライバは、必要な安全確認行動を行わない傾向にあることがわかった。実車実験と比較して、安全かつ簡便にテストできる没入ドライビングシミュレータの有用性が確認できた。
We evaluated an immersive display system according to synchronization between multiple screens. We found that even if screen refresh speed became slow, synchronization of refreshing screens might be a good strategy for providing correct immersive world. But in some cases, asynchronization strategies might not be ineffective. We tried to develop some visual systems to minimize VR sickness. In this project, we lowered contrast-ratio of images and limited virtual car speed and brake force of it. We also conducted an experiment of car driver's behaviour observation using an immersive display system. Elder drivers had a tendency to eliminate safety checks in comparison to young drivers. We confirmed the effectiveness of an immersive car driving simulator.
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Table of contents |
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Keyword |
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NDC |
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Note |
研究種目 : 基盤研究(C)
研究期間 : 2011~2013
課題番号 : 23500154
研究分野 : 総合領域
科研費の分科・細目 : 情報学・メディア情報学・データベース
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Language |
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Type of resource |
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Genre |
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Text version |
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Related DOI |
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Access conditions |
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Last modified date |
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Creation date |
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Registerd by |
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