慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)KeiO Associated Repository of Academic resources

慶應義塾大学学術情報リポジトリ(KOARA)

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KAKEN_18H00906seika  
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KAKEN_18H00906seika.pdf
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Release Date
 
Title
Title インターネット時代の新しい消費者意思決定プロセスの実証研究  
Kana インターネット ジダイ ノ アタラシイ ショウヒシャ イシ ケッテイ プロセス ノ ジッショウ ケンキュウ  
Romanization Intānetto jidai no atarashii shōhisha ishi kettei purosesu no jisshō kenkyū  
Other Title
Title An empirical study of new consumer decision-making process in the internet age  
Kana  
Romanization  
Creator
Name 清水, 聰  
Kana シミズ, アキラ  
Romanization Shimizu, Akira  
Affiliation 慶應義塾大学・商学部 (三田) ・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team head  
Link 科研費研究者番号 : 40235643

Name 赤松, 直樹  
Kana アカマツ, ナオキ  
Romanization Akamatsu, Naoki  
Affiliation 明治学院大学・経済学部・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 40758801

Name 齊藤, 嘉一  
Kana サイトウ, カイチ  
Romanization Saitō, Kaichi  
Affiliation 明治学院大学・経済学部・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 50328671

Name 寺本, 高  
Kana テラモト, タカシ  
Romanization Teramoto, Takashi  
Affiliation 横浜国立大学・大学院国際社会科学研究院・准教授  
Affiliation (Translated)  
Role Research team member  
Link 科研費研究者番号 : 60609915

Name Inman, Jeffrey  
Kana インマン, ジェフリー  
Romanization  
Affiliation ピッツバーグ大学・Katzビジネススクール・教授  
Affiliation (Translated)  
Role Collaborator  
Link  

Name  
Kana  
Romanization  
Affiliation  
Affiliation (Translated)  
Role  
Link  
Edition
 
Place
 
Publisher
Name  
Kana  
Romanization  
Date
Issued (from:yyyy) 2021  
Issued (to:yyyy)  
Created (yyyy-mm-dd)  
Updated (yyyy-mm-dd)  
Captured (yyyy-mm-dd)  
Physical description
1 pdf  
Source Title
Name 科学研究費補助金研究成果報告書  
Name (Translated)  
Volume  
Issue  
Year 2020  
Month  
Start page  
End page  
ISSN
 
ISBN
 
DOI
URI
JaLCDOI
NII Article ID
 
Ichushi ID
 
Other ID
 
Doctoral dissertation
Dissertation Number  
Date of granted  
Degree name  
Degree grantor  
Abstract
いくつかの商品について、SNS上の話題が、潜在顧客に対してどの程度の影響力を持つのかを、実験調査した。その結果、まず商品に関しては、商品としてのパフォーマンスが高く、かつSNS上に発信できる何かしらにギミックを持っていること、その商品の良さを本当に理解できる人が発信しているかどうかが次に大事であること、発信した内容に影響を受ける人は、その発信された商品に興味があるだけではなく、発信者が自分との関係が近いと感じさせるものを持っていること、が明らかになった。またその発信された情報によって購入にまで至る人はそれほど多くなく、その他のプロモーションとの組み合わせが大事であることが分かった。
We conducted an experimental study on several products to see how much influence the topics on SNS would have on potential customers. As a result, we found that, first of all, it is important for a product to have a high performance as a product and to have some kind of gimmick that can be transmitted on SNS. It was also revealed that people who are influenced by the contents of the messages are not only interested in the products, but also have a feeling that the sender has a close relationship with them. In addition, it was found that not many people were influenced to purchase the product by the information sent out, and that it was important to combine the information with other promotions
 
Table of contents

 
Keyword
インターネット  

意思決定プロセス  

SNS  

効果測定  
NDC
 
Note
研究種目 : 基盤研究 (B) (一般)
研究期間 : 2018~2020
課題番号 : 18H00906
研究分野 : マーケティング
 
Language
日本語  

英語  
Type of resource
text  
Genre
Research Paper  
Text version
publisher  
Related DOI
Access conditions

 
Last modified date
May 17, 2022 13:20:32  
Creation date
May 17, 2022 13:20:32  
Registerd by
mediacenter
 
History
May 17, 2022    インデックス を変更
 
Index
/ Public / Grants-in-Aid for Scientific Research / Fiscal year 2020 / Japan Society for the Promotion of Science
 
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